Absolut budgivning - med smak überpantat

Gah vad jag hatar budgivning.... I morse vaknade jag av ett sms där det stod att en person lagt ett nytt bud på huset vi är intresserade av. Jag ringde mäklaren och la ett bud från oss och hoppades att det skulle bli tyst sen. Men icke... 10 minuter senare har någon annan lagt ett motbud. Rask lägger jag ännu ett bud och hoppas att pajasen ska hålla sig på mattan och låta oss få vårt hus. Men nej då, åh nej. Så bra ska vi inte ha det. Pajasen måste tvunget lägga ett till bud.... Så nu får jag och maken sova på saken och fundera om vi ska lägga ett bud till. Jag vill verkligen ha det där huset... Men det blir ju så dyrt *suck pust stön* Fortsättning följer imorgon.

Lyckades mot bättre vetande hamna på radion idag. I Hallå P3 handlade det om politik och frågan var om man tyckte att dagens ungdomsförbund blivit alltför mesiga. Eftersom jag är intresserad av politik och tycker att de är mesig idag så slog jag en pling. I mitt huvud tänkte jag att de skulle ställa lite frågor om vad man tyckte och varför och sen presentera lite kort i radio ett sammandrag av vad alla tyckte.

När operatören på slutet frågar om de får ringa upp mig för att vara med i programmet svarade jag tydligen ja innan jag ens hunnit tänka efter. Gah! Tänk om jag gör bort mig totalt och säger något überpantat??? Hej och hå, snabbt kan det gå. Satt och lyssnade på repris av programmet på sr.se senare och upptäcker att jag använder ordet ”absolut" i varje mening under hela samtalet! Jag som nästan aldrig säger absolut annars? Tydligen hade jag en mani att säga det minst 25 gånger under 5 minuters samtal..... *suck* Ingen språkbegåvning direkt.... Och jag reflekterar över att jag låter som Maria Wetterstrand på rösten när jag pratar. Eller?



Kommentarer
Postat av: Sofie

vad ska man söka på om man vill höra det? kan du inte fixa en länk? :)

2010-08-18 @ 05:57:20
Postat av: Zabo

Kolla om den här länken funkar. Se kickar du på att spela upp hallå p3 den 17 augusti kl 18.06. Jag är med i slutet av programmet.



http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=3184&date=2010-08-17

2010-08-18 @ 14:03:45
Postat av: Tapetorkestern

När man äntligen får sin stund i rampljuset tar tvångstankeorden över! :) Bra att våga ringa in i alla fall, det skulle jag inte göra. Jag tror inte radion klarar hur många "liksom" som helst.

Postat av: Zabo

Tapetorkestern: Ja, visst är det märkligt... Mina 15 minutes of fame var inget att berätta om för barnbarnen direkt =) Inte fick jag chans att trycka till centerns ungdomsförbund heller. De är mer pajaser än vad någonsin kan bli!

2010-08-24 @ 20:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0