Miljöskada i klass med Tjernobyl

Blev en stund i solen idag också och årets första skotertur! Även fast den inte blev så lång, upp på berget en sväng. Hann få lite sol i ansiktet och grilla en hamburgare innan fötterna ingått i den totala istiden. Det såg liksom lite varmare ut än vad det verkligen var. Hoppas på bättre skoter- och grillväder framöver!

Ikväll försöker jag motarbeta makens krav på val av TV-program. Jag brukar upplysa honom om att han är miljöskadad eftersom han gillar att lyssna på dansband, se på skidor och Melodifestivalen. Sånt där som kan få en att på allvar överväga skilsmässa.

Svärmors inflytande över makens tvivelaktiga intressen har skapat mer skada än vad Tjernobyl någonsin kan beskyllas för..... Att de undvek att käka svamp med becerell (eller vad det heter) i när de var små har gjort föga nytta..

Dansband klarar jag över huvudtaget inte av. Alls. Tar hellre livet av mig. Och ändå envisas maken med att ha någon "rivig" gammal slagdängelåt med the danceband from hell som ringsignal på mobilen. Jag vill slita av mig öronen varje gång det ringer på hans mobil. Och slå honom på käften för att sudda bort hans hånflin. Fast det brukar jag inte göra, varken det ena eller det andra. Kanske att jag håller för öronen. Men det är väl lite Freud över det hela. Som tur är mitt Jag starkare än mitt Undermedvetna/Överjag..... (hur det nu var med den där teorin…)

Skidor går som tur är bara under väldigt suspekta tider på TV, så det brukar man för det allra mesta slippa. Melodifestivalen var tidigare en helvetskväll på året som man med ganska god chans klarade av att slippa undan. Men nu envisas de med att sända skiten typ dygnet runt under halva året. Känns det som iallafall. Risken att man måste se något av det hela är överhängande. Och ännu större under en s.k. finalkväll. Blä! Mitt förslag att maken kunde se skiten med byns övriga pensionärer föll inte i god jord. Får se om jag överlever kvällen.....


Kommentarer
Postat av: //Remington

Inte lätt att leva med en dansbandsälskande make. Något har ändå fört er samman. Kärleken har på något plan övervunnit de brister du beklagar. Kanske är han tålmodigt envis i sin rätt att få vara den han är, och det ska du vara glad för. Närma dig hans intresse. Remington ser dig gärna snurande på dansgolvet till toner från Kurt Oves eller vad de nu brukar heta. //Remington

2010-03-14 @ 08:42:18
URL: http://metrobloggen.se/rolfremington
Postat av: Sofie

Haha, hoppas att kvällen blev bättre än du tänkt dig!

2010-03-14 @ 10:35:27
Postat av: zabo

Remington: Jag lyssna på dansband? When hell freezes over.. eller något liknande =)



Sofie: Tack vare er slapp jag medodifestivalen =) Synd bara att boysen var alldeles för styva i korken för sitt eget bästa! Och att du fick skavsår i öronen av allt snack :)

2010-03-15 @ 15:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0