Husets maskinpark - en manlig angelägenhet

Den äckligaste sjukan av dem alla verkar ha gett med sig för denna gång. Jag hatar verkligen att må illa, finns ingen värre sjuka i hela uppslagsboken. Det är på den nivån att jag heller är dyngförkyld 13 veckor i sträck än ett dygn med illamående. Typ.

Mina kära kollegor verkade tro att det mer handlade om överdosering av mina vanligaste laster såsom för mycket Trocadero, Piggelin eller päronmer. Jag är snarare av uppfattningen att det handlade om ett allt för bristfälligt intag av ovanstående substanser och att det i förlängningen lett till förminskat immunförsvar. Jag snuddade vid tanken att Trocca infört intravenöst i blodet skulle råda bot på sjukan. Som tur var avvek det hiskeliga illamåendet helt av sig själv, utan suspekta huskurer. Troccan intas nu på normalt, oralt sätt istället. Då ska väl krafterna återvända!

Solen skiner ute idag och det kanske lämpar sig för en liten promenad. Maken yr runt i bakgrunden och är snudd på okontaktbar. På makens agenda står för tillfället ett nytt skoterköp. Undertecknad har tvingats lyssna på långa haranger om nyare skotrars förträfflighet och den nuvarandes brister. På makens stämma skulle man nästan kunna tro att det handlar om ett livsavgörande beslut vilken skoter man köper. I och för sig var maken något mer informativ denna gång. Han delgav mig iallafall informationen om att han tänker köpa en ny skoter. Så var inte fallet med den förra som hux flux stod hemma på gården, inköpt och klar. Maken ansåg inte att jag var i behov av den informationen då =)

I och för sig är jag relativt obrydd om vilka maskiner maken införskaffar sig. Men det är ju trevligt att bli informerad i alla fall. Makens maskinpark är en angelägenhet enbart för honom. Själv har jag inte så stora krav egentligen. Grejerna ska starta och de ska gå tills man stänger av dem. Ungefär så. Maken har dessvärre en hel lunta med andra krav som jag inte ens vill sätta mig in i. "Köp" säger jag bara, det är enklast så. Maken blir glad och jag slipper all info om hästkrafter, vridmoment och allt vad det kan innebära. En win-win helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0