Den totala självcentreringen

Hade besök av en liten prickig korv igår under dagen. Eller rättare sagt en liten systerson med vattkoppor. Usch vad jag tyckte synd om honom med alla dessa blåsor. Mindes hur hemskt det var med vattkoppor när man var liten och att man inte fick klia sig "eftersom det blir ärr". Som att man brydde sig om det då man var typ 5 år och det kliade av bara helvete. Lösningen fick bli att skrubba sig mot diverse möbler och dörrposter. Men man fick väl skäll för det med. Nu som vuxen kan man lätt inse omtanken av att inte behöva dras med diverse fula ärr...

Lilleman var dock inte särskilt klibenägen, det fanns allt för mycket skoj att titta på istället. Har börjat upptäcka mer och mer drag av den självcentrering som är så vanligt i systersonens ålder. Bland annat då vi gick på promenad efter havet deklarerade han stolt att det var hans hav! Hmm, ja om det inte är att likna vid tsarfasoner vet jag inte vad....

Kvällen avslutades hemma hos syster på deras altan. Fick nästan lite utlandskänsla då det var mörkt men ändå varmt i luften. Synd bara att myggen också tyckte att det vore skönt med "a night out".... *kliar myggbett idag*

Tyvärr verkar jag inte klara mig undan makens förkylningsbaciller.... Har haft ordentligt ont i halsen under dagen så jag hoppas på att jag slipper samma hosta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0