Fårskockar och individualister

Ofta funderar jag över att människor nästan borde genomgå en politikkurs innan de tillåts rösta..... Nog för att jag är medveten om att det går emot själva tanken med fri demokrati och allt det där. Men ibland måste man få bli lite förbannad.... Det är ju rent av märkligt att människor är så okunniga och ointresserade av saker som rör oss alla. Allra tydligast blir det förståss under ett valår.  Och det som gör mig mest förvånad är att folk är så in i bomben naiva och tror på allt som sägs. Finns det inget kritiskt tänkande alls? *fnys*

Läste en intressant diskussion på en blogg om sverigedemokrater och deras politik. Det blev åter igen tydligt att med ett välsmort munläder kan man få hur många väljare som helst. Allra helst när dessa väljare är som en skock får som inte ifrågasätter ett jävla skit. För övrigt anser jag att alliansens väljare är en skock får de med... Förutom de som står upp och är ärliga om att de är egoister. Fast de kallar det visst individualism. Som att det skulle låta bättre?

En uppmuntrande sak för dagen är att jag och maken ska titta på ett hus i eftermiddag. Och det är inte Hemnet-guden som stått till tjänst här! (som jag för övrigt har slutat tillbe då den vägrar vara allsmäktig och god....) Utan en syster som spionerat på flyttande grannar =)

De sägs att det krävs kontakter här i världen och det stämmer. I alla fall ska vi få komma och kolla på huset i eftermiddag. På sträng order av syster har jag nu laddat kameran med nya batterier, lagt fram block och penna samt funderat ut alla möjliga upptänkliga frågor. Så vi får väl se hur det går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0