Varför göra det idag när du kan göra det "sen"?

Nu har jag äntligen lyckats deklarera. Efter att ha skjutit upp det i minst två veckors tid. Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte göra det direkt, bara så där? Eller är det något genfel som lett till att jag alltid måste göra det på den absolut sista dagen varje år? Och det är ju inte ens särskilt avancerat. Några plipp på några knappar så är det klart. What´s the big deal?

Samma sak är det när det gäller att besikta bilen. Också där är jag ute i sista sekunden, typ samma dag som körförbud inträder. Önskar att jag vore en sån där person som fixade sånt där redan då kallelsen till Bilprovningen kommer. Eller att jag var en sån som köpte alla julklappar i oktober. Eller en sån som städade tidigare än 10 minuter innan folk kommer och hälsar på. Vore ju trevligt att inte vara alldeles illröd i ansiktet då de kommer. (Färgen kommer av att jag farit runt som en dåre, svurit över dammsugarslangen och svurit lite till över sladden som inte räcker någon vart)

Varför är jag inte så? Och varför fick min syster alla dessa gener? Det blev ju inget över till mig och min bror. För min bror och jag lever efter samma ordspråk för det mesta. "Varför göra det idag när du kan göra det "sen"" Typ.

Kom på idag att jag måste aktivera ett VISA-kort också. Den procedur som behövs för det kan snudd på göra mig galen. Ja, jag vet att det handlar om säkerhet och allt annat sånt där. Men allvarligt, jag tror inte Al Qaida tänker kapa mitt kort och finansiera terroristläger med mina stackars lönepengar. Eftersom jag bor på vischan blir det ett helt projekt att bara hitta en bank som faktiskt har öppet på en något så när vettig tid. Sen ska man dessutom uppfylla det orimliga kravet att hitta en bankomat. Mission impossible. Om man då inte vill köra 16 mil tur och retur för att hitta en.

Fast i och för sig kanske det är Al Qaidas knep. Att man ska bli så less på hela skiten att man bestämmer sig för att göra en direkttransaktion rätt in på deras konto. Eftersom man ändå inte kan få tag i pengarna och då kan de lika gärna få dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0