Här är saker som torkrum en ouppnålig lyx

Var på bio igår med brudarna från jobbet och såg "I rymden finns inga känslor". Helt okej film, för att vara svensk. Jag är inget överdrivet fan av svenska filmer i vanliga fall, de blir lätt lite patetiska. Antingen försöker de göra en Hollywoodproduktion med en Sveg-budget. Eller så ska de göra "komedier" och radar upp klyscha på klyscha utan att det blir speciellt roligt. Och värst av alla... När det blir filmer i stil med "Göta kanal" och annat fruktansvärt pinsamt. Buskishumor har inget i min värld att göra. Alls.

Dagen har ägnats åt att först sova halva dagen. Otroligt nog lyckades jag sova nästan 12 timmar i natt och vaknade alltså ganska sent... För att försöka råda bot på lättjan fick det bli tvättdag. Som vanligt gör jag som jag alltid gör- om något ska göras ska man göra allt på en gång. Så alltså körde jag 6 tvättmaskiner på raken. Med resultatet att det blev något svårt att hitta utrymme att hänga all tvätt på. För vår utomordentligt intelligensfriade hyresvärd tyckte att det vara ett smart drag att stänga av torkrummet i tvättstugan. För det är det väl ändå ingen som använder?? *morr* Så nu har vi som vanligt tvätt hängandes lite här och där i lägenheten. *snark*

I morgon stundar shopping och häng med sötaste svägerskesonen (eller vad det heter). Nu har lillparveln växt på sig så pass att han börjat intressera sig för bollsport. Och då allra helst innebandy. Ögonen fullkomligt lyser på lilleman då han får en klubba i handen och en boll. "Bållibållibållibålli" mässar lilleman medan han far runt över golvet. Får väl se om vi hittar någon lämplig leksak imorgon =)


Kommentarer
Postat av: Tapetorkestern

"I rymden..." får kulturpris eftersom den är filmad i knasiga gamla Kramfors och helt oväntat innehåller en biroll med min gamla, knasiga (på ett bra sätt) elev och så får jag kändispoäng för allt det där och kanske vinner en Oscar jag med.

Postat av: Zabo

Ja, man tycker ju att det vore en försvårande omständighet att den är inspelad i Kramfors.... Är ju inte direkt the place to be om man säger så... Och eftersom Kramfors är så himla litet är ju sannolikheten att man känner nån därifrån som är med i en film kganska stor. Så tyvärr, ingen oscar för det =)

2010-10-16 @ 23:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0