"Moster dricker kaffe" --------> missbruksstrategi

Sitter just nu och pustar ut efter helgen. Har haft världens bästa p-piller på besök. Nämligen små kusiner och lilla systersonen. Det är riktigt roligt när de kommer och kul när de åker hem också. Då kan man släppa på fasaden av att man vet vad man håller på med. Samt kunna käka chips och dipp till middag utan att vara en dålig förebild. Det de inte vet mår de inte dåligt av. Har druckit precis lika mycket dricka idag som jag vanligtvis gör. Skillnaden är att jag druckit den ur en kaffekopp idag.

Varför? Jo, för att småglinen inte skulle se det. "Moster dricker kaffe". Dricka är visst inte bra för små kids och då vore det ju onödigt att fresta dem. Tur att man är smart och har strategier för att upprätthålla sitt eget missbruk utan att påverka de små =)

I fredags var vi och hälsade på svägerska, svåger och lilleman. Jag fattar inte hur den grabben kan ha så enormt mycket energi?? Han är överallt samtidigt, utan att blinka en gång. Kloning? Vi testade att käka på ett ställe i närheten av svägerskan men det lär vi inte göra om... Köttet (eller det var iallafall en gång kött....) hade nog legat på stekbordet sedan en vecka tillbaka. Kändes det som. Som tur är kan i princip vilken krögare som helst lyckas med strips så de gick iallafall ner.
Igår kom småkusinerna enligt avtalat. Satsade på ett säkert kort och bjöd på korv. Man vet ju aldrig vad dessa små kids har för kulinariska referensramar. Bäst att inte chansa. Spelade safe även på lunchen då det erbjöds plättar. Har tidigare erfarenhet av systersonen som fullkomligt älskar plättar. Så det kunde inte gå fel. Bakade sen chokladmuffins med systersonen. Men jag tror jag använde fel formar för de blev inte alls bra? Såg helt okej ut på utsidan men inuti var det bara smet. Nog för att jag gillar dem kladdiga men kanske inte fullt så rinnande....

Men nu har alla åkt hem, maken är på jobbet och jag ligger och har hela soffan för mig själv. Kanske kommer doggen och trängs eftersom kattskrället snott hennes plats i hörnet. Eftersom jag har en hund som kan få Nasse i Nalle Puh att verka modig får jag nog räkna med det. Hon lär knappast ens våga titta på katten i syfte att få henne att flytta sig. Katten är också mycket medveten om detta och lägger sig vinn om att sträcka ut sig så mycket som det är fysiskt möjligt. Queen of the sofa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0