Blinkers? I morgon kanske....

Jag har en sådan djävelusisk träningsvärk som inte är av denna värld.... Glömde oförståndigt nog bort att stretcha efter träningen i tisdags. Och somliga straffar gud med detsamma.... Igår kände jag att jag var öm och lite stel efter en ny styrkeövning i triceps/sidan av ryggen. Men i morse var det satan så mycket värre. Stel och ont hade jag och försökte ordna till mig så gott det gick. Försökte till och med böja ner huvudet för att bortsa håret men det var ingen lösning.

Sämst gick det nog när jag väl kom till bilen. Underligt nog gjorde vänster sida mycket mer ont än den högra. Så lösningen var att i stort sett hela vägen till jobbet köra med en hand. Det var en hemsk plåga att sträcka sig efter blinkersspaken... Ja, jag erkänner. Jag blinkade inte i rondellen. Det gjorde för ont så det var inte värt det. Inte drog jag åt handbromsen heller. Hoppas bara att bilen inte rullat ner i sjön....

Har försökt mjuka upp mig idag på jobbet och är iallafall mindre stel nu än i morse. Men när jag skulle ta av mig jackan inför lunchen var jag lite snabb. Jag vek armarna bakåt på ren impuls. Det skulle jag inte ha gjort. Satan vad ont det gjorde....

Får försöka beveka maken att ge mig en ordentlig massage ikväll. Jag har inte haft träningsvärk någon gång då vi tränat. Kanske något litet ömt område men inget som kommer i närheten av denna plåga. Fast jag får väl se det positiva, det måste ju betyda att jag tog i ordentligt på träningen iallafall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0