GPS-system efterfrågas omgående

Dagen gick fortare än vad jag förväntat mig. En tom almenacka blev snabbt ganska fylld, men det är förvisso inget ovanligt i denna bransch. Nu stundar jul-middags-mys-partaj med några kollegor, något som jag sett fram emot i veckan. Dock blev jag något konfunderad då listan för inhandling skulle göras upp.

"Du får köpa skumtomtar" säger kollegan. Bara skumtomtar? undrade jag. Är det verkligen säkert, är det inget mer som behövs? Jo det gjorde det ju, såklart. Styrde kosan mot Coop för att handla. Vilket blev en cirkus i sig. Jag brukar säga att min systerson är svår att hålla reda på, men han är inget mot min kollega.

Så fort jag vände ryggen till var hon borta. Inte vid brödet. Nehej. Inte vid frysdisken. Nehej. Vid godishyllan? Ingen kollega där heller. Plötsligt ser jag en vippande hårtofs borta vid mjölken. När jag kom dit var hon borta, igen! Dagens i-lansproblem är härmed avklarat. Försvinnande kollegor kan vara nog så besvärande när man ska handla på Coop. Ska fan i mig sätta en GPS på henne nästa gång. Ni vet såna där halsband man sätter på hundar som försvinner. Ska se till att man kan ge elchocker i det också.....

Nu ska jag packa ihop och bege mig ut på stan för att försöka hitta de sista julklapparna. Friskt vågat......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0