Rumpträning på låg nivå

Jag börjar undra om min styrekträning under flera månader gett något som helst reusltat? Igår var jag och bowlade med mina styrelsekollegor. Och idag har jag träningsvärk. Av bowling??????

Förvisso är det väl snarast att räkna som utfall att bowla, så lite träning ger det. Men i sådan grad att man får träningsvärk? Men det verkar ju varasynnerligen effektivt, om man vill ha snygg rumpa ska man förmodligen bowla. För jag har en vänstersidig träningsvärk i ena skinkan idag. Och på insidan av högelåret. Konstigt.Det borde ju rimligtvis göra ont på samma sida, eller hur?

Kul var det iallafall, trots att jag kom tvåa, i år igen! Tyvärr hade jag ju i vanlig ordning skrävlat om att jag skulle vinna i år. Och det fick jag förstås äta upp..... Jag fattar inte såna där ordspråk såsom "det är inte att vinna som är det viktigaste, det är att delta". Bullshit. Om man inte kan vinna, vad är det då för vits att vara med??

Ja, jag är en extremt dålig förlorare. Jag hatar det. Så därför försöker jag undvika det. Men igår gick det inte. Förvisso förlorade jag inte, jag kom ju tvåa. Men ändå. Surt var det. Jag skulle försöka jämna ut oddsen lite genom att störa min störste konkurrent på banan. Det skulle jag inte ha gjort..... Jag glömde nämligen bort att han var vänsterhänt och att när man bowlar, då svingar man klotet bakåt. Alltså inget smart drag att stå bakom, till vänster..... Ett bowlingklot på knät minskade fusklusten rejält....

En annan kille påstod att han aldrig bowlat förut. Först trodde vi inte på honom men efter ett tag insåg vi att det förmodligen var sant. Han rullade inte klotet efter banan utan försökte snarare slunga ett hål till Kina. Killen som skötte bowlinghallen tittade ogillande på honom varje gång han kastade klotet. För det kunde inte undgå att höras över hela hallen.... Fast killen kanske är ursäktad, när vi fikade efteråt trodde han att det kom musik ur lampan... Så helt med på banan var han inte. Men vi fick oss ett gott skratt iallafall =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bowling är tuff shit, inte att förakta!! ;)

Kul läsning!

2010-12-15 @ 10:06:31
URL: http://bloggfia.wordpress.com
Postat av: Zabo

Jag måste säga att jag håller med, bowling är tudligen inget för mesar som jag =)



Hoppas att det var okej att jag länkade till din blogg, den är så skojig =)

2010-12-15 @ 16:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0