Språkförbistring.....

Nu är jag riktigt ilsk på min bil.... Har uppmärksammat maken tidigare på att det låter konstigt när jag startar bilen. Maken trodde att det hade med startmotorn att göra, något om att den gick i otakt. Konstigt nog har bilen startat alldeles förträffligt så länge jag inte haft motorvärmare på. Bara det är ju knepigt....

Men i morse bestämde den sig för att ge upp helt. I vanliga fall hade detta inte varit något problem eftersom vi har två bilar, det är bara att byta. Men såklart just idag är maken ute på något fackligt uppdrag. Vilket betyder att jag är strandsatt till minst klockan 12. Och typiskt nog måste jag till jobbet idag p.g.a. viktigt möte. Men det ska jag förhoppningsvis hinna till. Om nu inte bilguden bestämmer sig för att skapa en miniversion av Ragnarrök här hemma.....

Gårdagen spenderades i shoppingens mecka - IKEA. I vanlig ordning fungerade det så att när man nämner att man ska på IKEA - tusen beställningar strömmade in. Nåja, två stycken iallafall. Syrran ville att jag skulle köpa en byrå till henne, vilket jag antog skulle gå bra. Tyvärr var den stor som en mindre husvagn så det var lite knepigt att navigera sig fram med den i vagnen. Efter mycket pust och stånk hamnade den iallafall i bilen.

Själv lyckades jag inhandla en sak som tydligen redan var inköpt som julklapp. Jag sa till maken för några veckor sedan att jag önskade mig ett smyckeskrin i julklapp. "Meeh, sånt vet ju inte jag vad du vill ha, det får du köpa själv" svarade maken.

Hur reagerar en normal människa på det? Jo man tror att han menar vad han säger. Så jag köpte ett smyckeskrin igår. Och maken såg sur ut när jag packade upp det. "Du är ju smart du, köpa sånt du önskat dig" sa han surmulet. Ja? Du sa ju det? Hmm tydligen är jag inte så bra på att tolka vad maken egentligen menar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0