Chict eller depression?

Ja jäklar vad kreativ man kan vara ibland. Har länge tyckt at de adventsljusstakar vi har, har varit tråkiga och så......Svensson liksom. Har dock inte kommit på någon idé på hur jag ska kunna piffa upp dem. Förrän igår. Såg att det stod en överbliven burk med svart färg från skåpprojektet. ”Hmmmm undra om man kan....?” tänkte jag.

Sagt och gjort, nu har jag målat två ljusstakar svarta. Får se om det blir så där inredningschict. Eller om det bara ser ut som att Ingmar Bergman fått frispel i inredningspsykosen. Jag hoppas på det första alternativet....

Jag skulle egentligen baka lussebullar igår men det blev inget av p.g.a. ingrediensbrist. Idag är allt inhandlat men då blev jag lat istället. Vilken suprise. Så det får anstå tills imorgon.

Hela släkten var och hälsade på farmor idag eftersom hon fyllde år igår. Syrran berättade om systersonens berättelser på dagis. Tydligen hade de fått berätta om olika personer i sin släkt. När systersonen fått frågan vad hans morbror gillar hade han prompt svarat: "Öl och snus!" Visst har han rätt i det, brorsan både dricker öl och snusar. Men snart börjar de väl undra på dagis vad vi är för gäng.... Det var ju inte så länge sedan systersonen deklarerade att en manlig bekant brukade hälsa på mamma då pappa var borta.... =)

Nästa helg blir det till att vara vältränad eftersom vi ska hjälpa svägerskan och svågern att flytta till sitt nyinköpta hus. Det är inte utan att jag blir avundsjuk, jag vill också ha hus!! Syrran brukar säga att vi kommer att ta över svärföräldrarnas hus och jag börjar snart frukta att det blir sant....... Hemnet, rädda oss!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag hoppas att "Hemnetguden" inte är så grym ;)

Ta dig i kragen och börja be. Släng in nått och offra när du ändå är i farten, hihihi.

2010-11-30 @ 21:28:31
Postat av: Zabo

Nä verklgen inte! Så illa kan inte någon gud vilja sina undersåtar =) Får ta och genomföra en offerrit i helgen ;)

2010-12-01 @ 11:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0