Don´t fix it if it aint broken

Idag har vi varit och tittat på det senaste tillskottet till släkten. Kusinens lilla flicka var ett riktigt mönsterbarn - hon sov exakt hela tiden. Förutom då det var dags för käka såklart, då ropade hon på matlådan =) Och när hon behövde byta blöja. Jag vet inte vad som händer med småbarn då jag håller i dem, de bara fiser och bajsar. Varje gång. En kompis pojke hade problem med magen och hon lämnade honom till mig för då hände det saker. Den magiska fis-tanten?

I går fick vi besök av kompisar söderifrån och deras lille pojk. Han växer också på sig och börjar hänga med i det mesta. Denna gång skrek han inte då han såg mig, framgång! I.o.f.s skyller jag på att han skrek sist p.g.a. att jag hade en handduk som turban förra gången. Så jag såg väl lite läskig ut. Eller så är han SD´s nyaste och yngste rekryt någonsin.

I morgon blir det farsdags middag hemma hos bror. Jag har fått i uppdrag att ordna efterrrätten, vilken skräll. Måste bara fundera ut en lämplig efterrätt att traktera det svältande folket med. Ligger på gränsen för att upprepa mig igen om jag väljer marängsviss, även fast jag hemskt gärna skulle vilja. Men jag får nog förnya mig något och komma på något annat..... Vad det nu skulle kunna vara? Liksom, don´t fix it if it aint broken.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0