Tolkad lagtext med oväntad praxis?

Nu är jag gräsänka - igen. Börjar undra om maken åker på kurs bara för att slippa mig en dag eller två. Borde man börja oroa sig då?

Som tur är kommer han hem igen ikväll. Främst för att fullgöra sitt uppdrag att förse mig med mer näringsriktig mat än rostmackor med ost. Han t.o.m kontrollerade att jag hade mat i kylen innan han åkte, för att försäkra sig att jag inte skulle återfalla i mina mackdieter. Underbare man.

Dagen har mest ägnats åt att försöka tolka diverse obskyra lagtexter. Visst vore det väl bra om de någon gång kunde skriva så att man förstod? Men icke. Först måste man läsa hela lagtexten. Och sen kommer det värsta - alla tusen olika tolkningar som kan göras. Å ena sida, å andra sidan, å sjuttiofjärde sidan.... *suck*

Just nu är jag bara less och försöker fördriva tiden fram tills att det är dags att byta om till träningskläder. Hur fasen det nu gick till att jag ser fram emot något sånt???? Måste ha jävligt tråkigt då.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0