Brända däck och vassa armbågar


Vilken nyttig helg det här blev då... Pizza i fredags, grillat med beasås igår, bakad potatis med röra idag. Plus en mängd med godis och chips. Bådar inte bra detta, måste ägna dagen åt detox imorgon tror jag...

Idag har det inte hänt särskilt mycket, har mest legat på soffan efter utekväll igår. Hade en fantastiskt rolig kväll igår med grillning och fest med kompisar. Som vanligt var jag designated driver och Golfens bagageutrymme fick åter igen stå till tjänst. Vi åkte sex st härifrån och hämtade upp ytterligare en kille efter vägen. På väg ner från killens hus blev vi omkörda av en Corvette. Manen i Corvetten är typ 50 plus och ville väl stila lite för lammkötten i min bil (alla under 35 iallafall, det måste väl räknas som lammkött? Allt är relativt)

Så Corvetteföraren brände en hel del gummi på väg ifrån huset. Efter allmänt tjat i baksätet (och bagageluckan för den delen!) var jag tvungen att testa Golfens förtjänster i gummibrännandets ädla konst. Allvarligt talat trodde jag inte att det skulle gå, har aldrig försökt mig på något liknande under mina 10 år som körkortsinnehavare.

Men konstigt nog gick det alldeles utmärkt. Allmänt jubel utbröt i baksätet (ja, de var packade, okej). Jublet kunde dock inte överskugga stanken av bränt gummi. Not nice. Men vad gör man inte för att kunna underhålla sina medmänniskor här i livet. Det borde finnas en medalj för sådana som jag. Eller nått.

När vi väl kommit fram insåg jag att det var mycket folk på stället. Väldigt mycket folk. Trängdes hit och dit en stund innan vi bestämde oss för att prova dansgolvet. Nu ska jag för sakens skull poängtera att dansgolvet på nämnda ställe är väldigt litet, max typ 20 kvadrat eller nått. Och vanliga, intelligenta (nåja normalt begåvade då) människor brukar inse att detta inte är något lämpligt ställe att bugga på. Men så finns det alltid några idioter som inte är rädda om sina revben.

Jag kan få fullkomligt psykbryt på att bli knuffad i ryggen 1000 gånger på två minuter av en medelålders, fet, fkamma-över-flinte-gubbe. Jag menar riktigt fult psykbryt. Sådär att man med gott samvete och en smula skadeglädje kan dra armbågen rakt i revbenen på nämnda gubbe. Förmodligen för att det gör mest ont där.

Men en riktigt enveten gubbe gav sig inte. (Förmodligen gjorde bilringarna att min välvässade armbåge inte tog tillräckligt). Efter 4:e dansen på raken med likaktigt fruntimmer fick jag resolut nog och försökte knuffa fram lite utrymme att andas på. Märkligt nog fick jag mycket surt stirrande ögon tillbaka. Ungefär som att de hade all rätt i världen att mangla ner 15-20 pers i sin vildsinta bugg. Har folk inget hyfs nu för tiden? Ska genast skapa en fond som ska stödja medelsålders som vill lära sig dans- vett och etikett. Borde ju vara en lysande affärsidé med tanke på att denna ohyra finns på varje dansställe.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en riktig kul kväll med grill och fest och armbågar. Armbågarna kände inte jag så mkt men man måste nog ha lite snurr dricka om man ska klara av att dansa på de lilla golvet ;)

2010-08-06 @ 16:07:24
Postat av: Zabo

Det gick alldeles utmärkt utan snurrdricka, bara vi gjort oss av med buggidioterna =)

2010-08-08 @ 13:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0