Dansar hus-köpar-dansen ivkäll?

Var på husvisning igår på eftermiddagen. Och i vanlig ordning blir jag tokförälskad i huset, börjar möblera om i huvudet och fundera över om väggar är bärande eller om de går att riva. Det är som en sjuka som inte går att bota. Konstigt nog var maken inte lika vresigt inställd som han vanligtvis är. Det brukar vara jag som gasar på i hundra knyck och drömmer. Maken är typen som går och muttrar om fukt i källaren och hoppar på golvet för att se om det gungar.

Lite muttrande var han allt igår ändå. Annars hade han inte varit min man, men han verkade faktiskt ganska intresserad av huset. Så om det inte framkommer några otrevligheter efter besiktning och budgivningen inte trissar iväg kan vi kanske, kanske kunna vara husägare inom en snar framtid. Jag ska dansa hus-köpar-dansen ikväll och be till husguden. Får se om det hjälper....

Dagen har annars fördrivits med en båttur till Högbonden där vi fikade och tittade på utsikten. Ikväll blir det partaj på lokala puben, hoppas på att det dyker upp något folk. Nu får maken grilla hamburgare till middag medan jag duschar och byter om till annan skepnad!


Kommentarer
Postat av: veronika

Haha ja gör det ; )) Lycka till!!

Borde ta och höras snart! Kram

2010-08-14 @ 19:40:09
URL: http://lillansvardag.blogg.se/
Postat av: zabo

håller tummarna

Ska maken inte ut och golfa snart? Då får du ta kidsen med dig och hälsa på!!

2010-08-15 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0