Det stora skåpprojektet

Idag har Det Stora Skåpprojektet påbörjats. Jag började med att åka på färghandeln för införskaffande av nödvändiga attrialjer. Killen i butiken var så hjälpsam så. Tror jag det, när jag köpte allt som han plockade fram. Fullastad med grejer gav jag mig iväg hem till brorsan där skåpet står.

Jag hade planerat att slipa och spackla idag. Färgkillen prånglade på mig grundfärg vilket enligt honom var en fråga om liv och död att använda. Så jag tänkte att det tar nog ett tag att måla alla lager som det skulle bli. Mennär jag kommer till brorsan säger han att grundfärg är skit och inte alls behövs? Hmmm.... Men jag litade på min bror så vi började måla redan idag. "Något ska fan målas" sa brorsan bara. Så det målades. Det såg riktigt bra ut när det var målat så jag hoppas på att skåpet ska få flytta hem till helgen.

I morgon kan nog spacklet slipas ned och då måla sista delen av skåpet. Får väl se om det räcker med ett lager som brorsan sa.....

Nu sitter jag i soffan ochhar blivit matad med chips och kaka av brorsan, inte helt fel =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0