Från betongunge till skogstant

Jäklar vad huslig jag har varit de två senaste dagarna! Igår fick jag dubbelsidiga hjärninflammation och började städa ur bokhyllan. Och fortsatte sen med båda badrumsskåpen när jag "lix" var igång. Efter det försökte jag sitta ner men hör och häpna! Jag blev rastlös och kunde inte ligga på soffan! Jag började överväga om jag var allvarligt sjuk, kanske till och med döende? Men jag sköt tankar på min nära förestående död åt sidan och satte igång att rensa förrådet. Det som vi pratat om i 5 år nu. Utan att direkt komma någon vart. Ut åkte alla mina bra-att-ha-saker-om-det-blir-riktigt-kallt-nån-gång. Jag som i vanliga fall kan få en hamster att se ut som ett slit och slängdjur. Me = überhamster. Eller till och med en ras som inte finns. Jag sparar på allt. Och då menar jag verkligen ALLT!

Som tex skrivböcker från då jag gick i 8:an, det jag ju vara bra att ha någon gång? Eller 5 par utslitna skor? För jag kanske vill måla något nån dag? (Vi bor i lägenhet och har ingenting som ens kan målas!) Men guldgruvan nummer ett: Trasiga fotoramar. För det är det ju verkligen efterfrågan på! Hmmm.... Ut åkte det iallafall och det var inte heller likt mig att helt osentimentalt slänga saker. Undra om jag inte ska ringa sjukvårdsupplysningen ändå...? Bara för att kolla liksom?

Idag har jag tagit ännu ett steg längre ifrån mitt, i vanliga fall välförtjänta, epitet som betongunge. Tvingade med maken ut för att plocka lingon idag. Inte för att jag ska ha dem till något eller så. Jag gör ingen saft och ingen sylt. Tänkte att svärmor kanske vill adoptera dem. Rensade är de också, men katten jagade de lingon som föll på golvet. Bright katt..... Jag försökte få maken att rensa "sina" bär men icke. "De behöver inte rensas, jag plockar inget skräp" fick jag till svar. Jo jo. Den sylten hade då inte jag velat äta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0