I am Hulken - i min egen värld iallafall

Ja jisses så jäkla komplicerat det kan bli att hämta ett skåp.... Ringde till skåpmannen idag för att bestämma att vi skulle komma vid 13.30 på söndag. Njae så enkelt var det ju inte riktigt.. Nähä? Nä serru han var ju tvungen att jobba på söndag. Och självklart drog han hela sitt körschema för söndagen och vilka tanter som brukar bjuda på kaffe etc etc. Väntat i.o.f.s men gud så tröttsamt. "Det vore ju bra om du kunde komma på lördag, då är jag ledig" Jaha? Men resten av världen då? De kanske har saker för sig på en lördag? *suck* Kom överens om att jag ska ringa imorgon, IGEN, för att bestämma om vi ska komma på måndag eller tisdag istället. Förmodligen får jag nog svaret att vettu, jag har blivit uttagen till att åka med på en expedition till Nordpolen, det vore ju bra om du kunde hämta skåpet på julafton kl 21.00. Eller annan likvärdig, passande storhelgskväll. *snark*

Idag har jag fortsatt på husfrustemat genom att baka, städ och sy gardiner. Undra vad jag håller på att förvandlas till???? Är nästan lite läskigt...... Har försökt råda bot på det ikväll med att ligga på soffan och käka chips. Men jag kom på mig själv att snegla på gardinerna och fundera över om jag inte ska sätta upp dem ikväll ändå.....? Damn!

Imorgon kommer svägerska och svåger med lilleman, svärföräldrar samt min egen högt ärade fader. Planen är att vi ska käka middag tillsammans. Jag pratade med farsans assistent tidigare idag och sa till henne att farsan kan dyka upp när han vill. Kom sen på jag lagt på att det mycket väl kan betyda klockan tio. På morgonen. Alltså innan min primetime på dagarna. Hmmm, hoppas han tar sovmorgon imorgon!

Jag har dessutom bestämt med några kollegor att vi ska börja gymträna på tisdagar. Undra vad fan jag tänkte då?? Jag var t.o.m en av de pådrivande i förslaget. Jag glömde visst bort att jag är latare än vad Maud Olofsson är dum. Och det är inte lite det.... Känner redan nu att träningsvärken inte kommer att vara nådig.... Styrketränade ju en del i yngre år då fotbollsjagandet var min främsta hobby. Förmodligen kommer jag att bli ruskigt besviken på att jag inte tar samma i bänkpress nu som då. Trots att jag vet logiskt sett att man inte direkt bygger muskler av att göra soffliggandet till en konst. Men ändå. Jag har alltid ömt vårdat min egen uppfattning om mig själv som ett muskelknippe. Jag vill inte bli brutalt inkastad i verkligheten. Inte alls. Jag har ju trivts så bra i min lilla illusion…

Kanske kan simulera en inflammation i biceps och på så vis kunna skylla på att det är därför jag inte kan lyfta så tungt som jag sagt??? Hmm det tål att tänkas på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0