Idag är en dag bland alla andra dagar, men en bättre dag idag. Typ.

Idag är en bra dag. Så enkelt kan det vara ibland. Började med en trevlig lunch med en kär f.d kollega. Konstigt nog träffas vi ganska sällan men när vi väl gör det är det om att det vore igår. En timme går så fort och sen är det tillbaka till verkligheten igen.

Dagen fortsatte bra med att maken lyckats få tag på mäklaren för att boka husvisning. Telefonnätet var helt paj igår av någon outgrundlig anledning, så det gick inte att ringa. Man skulle ju ha kunnat ta detta för ett tecken att vi inte skulle kolla på huset? Men nej, jag tänker inte lyssna på sånt bjäfs. Så på fredag blir det husvisning. Jag känner i kroppen att vi kommer att gilla det, det känns som att det är vår tur nu!!

Senare under dagen fick jag veta att min inhibitionsbegäran till Förvaltningsrätten gått igenom, lycka!! Som jag slet med detta inför sommaren, med alldeles för kort om tid och alldeles för mycket att lära sig. Men slitet lönade sig och nu har farsan assistans som han ska ha. Ibland går det som man vill att det ska gå, skönt!

Imorgon ska jag agera middagsvärdinna för några kollegor uppe i stugan. Jag med mitt dåliga lokalsinne försökte förklara för min kollega hur de skulle hitta dit. Det slutade med att jag ritade en karta som en 5-åring kunde ha ritat bättre... Förhoppningsvis hittar de dit ändå.

Vädergudarna ser ut att vara med oss också, enligt vädergurusajten yr.no ska det vara sol imorgon, tack för det. Det blir ju liksom mycket bättre om man får sitta ute och äta när man grillar i stugan. Säger som kusinen skulle ha sagt, härliga tider! =)

Kommentarer
Postat av: Nina

Det blåser medvind för dej nu. Förhoppningsvis kommer allt gå på räls. Jag tror att det är ert hus. :)

2010-08-10 @ 20:25:59
Postat av: Anonym

Jag håller tummarna för det =)(och er bagarstuga=) )

2010-08-11 @ 12:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0