En uppfining sökes

Just idag verkade vintern komma på riktigt. Visst är det skönt med nära på nollgradigt i luften. Men det är mindre skönt med vad "värmen" gör med snön som vräker ned. På vägen till jobbet var jag tvungen att stanna för att skaka vindrutetorkaren fri från snö. Jag svänge in på en (vad jag trodde) hyfsat plogad parkeringsficka. Men när jag väl skulle därifrån sa hastighetsmätaren att det gick framåt. Men när jag tittade ut gick det inte alls framåt. Fick försöka backa fram och tillbaka innan jag verkligen kom därifrån.

Jag har dessutom tänkt på detta med vindrutetorkare. Kan ingen uppfinna en liten maskin som skakar dem medan man sitter i bilen? Man måste ju stanna lite nu och då och skaka av dem eftersom det samlas snö på dem. Vad skönt det vore med en liten knapp som skakade dem åt en! Eller är det bara jag som upplever ett behov av detta?

Nu ska jag återgå till arbetet, får se om vi kommer någon vart med det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0