Gestapo-tomte?

Jag försöker att få tag i min lysande julklappsidé till maken men det går inget vidare.... Måste leta vidare för att hitta det jag söker. Mer än så får han inte veta =)

Helgen gick rasande fort! Lördagen ägnades åt att hjälpa svägerksa och svåger att flytta. Lilleman var inte på sitt bästa humrö, men hur ska man annars vara om man har feber och får nya tänder? Ovanligt att se honom gnällig, han brukar mest vara ett enda solskensleende hela han. Men så icke denna helg. Inget annat än mamma och pappa dög så det vara bara att snällt lämna över honom.

Jag och svägerskans pappa antog oss det komplicerade uppdraget att sätta fast grinden i trappan. Efter mycket funderande, en del sågande och rätt mycket skruvande hamnade den iallafall på plats. Alla tyckte detta var bra utom en, gissa vem?

Lilleman vrålade i höga sky då han insåg att den magiska och fantastiskt roliga väg ner till undervåningen stängts. Mitt framför ögonen på honom. Eller nåja, medan han roade sig med sin bandyklubba. Men lika snöpligt var det. Han var otröstlig. I ungefär fem minuter, tills han insåg att det är jättekul att kasta ner grejer i trappen. Och få farbror att hämta dem så man kan kasta ner igen. Dagens lek var korad =)

Söndagen gick lika fort, även fast vi gjorde absolut ingenting. Försökte få någon koll på julklappslistan men fick ett lätt yrselanfall av den. Får göra ett nytt försök att strukturera upp den idag. Med mitt kaos kommer det aldrig att fungera, jag måste få någon Gestapo-diciplin på mitt julhandlande. Annars kommer tomten inte till oss i år........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0