Rädd om livet? Undvik COOP!

Var på COOP idag för att handla det vi ska ha med oss till syrran på jul. Förstod redan då jag stod på parkeringen att detta skulle ta tid.... Fick börja med att vänta i flera minuter på att ens få plats att parkera. Väl inne i butiken skulle man kunna tro att människor blivit förvarnade om en kommande massvält.

Proppfullt med folk precis överallt. Och alla har lika bråttom. Var en hårsmån ifrån att bli rammad av en gammal tant med en kundvagn size pansarvagn. Tur att jag hade snabbare reflexer än henne. Tror i.o.f.s att hon inte ens reflekterade över min nära-döden-upplevelse, hon susade snabbt vidare.

Skulle hämta korv i korvhyllan och blev snudd på hockeytacklad av en stressad 40-någonting karl. Inte heller han uppmärksammade sin buffliga framfart. Så vad är summan av alt detta? God jul på er alla medmänniskor. Om ni nu hinner uppleva den och slipper sluta era dagar som en våt fläck i en COOP-gång.

Åkte vidare till syrran för att lämna av allting. Systersonen visade sig från sin allra bästa sida och hade fullt sjå att kommendera moster till än den ena och än den andra leken. När jag skulle natta honom sa han "God natt moster, jag älskar bara dig". Naturligtvis smälter ju hjärtat av detta. Syrran fnös mest över att jag var så lättlurad och gick på det. "Så säger han till alla" försökte hon. Men jag väljer att tro att det inte är så =)

Jag fick också den briljanta idén idag att jag skulle göra rullströmming till farsan i jul. Jag hatar det själv och har aldrig tillagat denna mystiska fiskrätt. Men ska den som ger sig. Jag ringde till svärmor för att få ingredienslistan. Så imorgon ska jag ge mig på projektet att koka rullströmming. Syrran undrade stilla över hur det nu skulle gå. Men som sagt, imorgon får jag resultatet - ätbart eller direkt i soppåsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0