Allmänfarlig kvällsaktivitet

Pustar ut idag efter en fartfylld dag igår då det var dags för syrrans möhippa. Har varit på väg att göra bort mig flera gånger och börjat skriva om den här på bloggen. Men i sista stund har jag besinnat mig och insett att hon eventuellt kan läsa om det. Det hade ju liksom förtagit överraskningen lite.

Dagen började med att en f.d granne kidnappade henne med motorcykeln. Jag trodde faktiskt att hon skulle kunna räkna ut att det var han men det hade hon tydligen inte gjort. Jag hade också förväntat mig att syrran skulle vara lite misstänksam att det eventuellt var möhippa på gång och förberett sig lite. Men icke. Hon hade knappt kammat håret då han kom, inte likt syster yster.

Därpå käkade vi lunch hemma hos kusin och hade musikquiz. Som tur var befann jag mig på det vinnande laget så det övriga sällskapet besparades mina dåliga förlorarbeteenden. Kusin hade tryckt upp en väldigt fin T-shirt med ett hjärta på och den blivande makens namn. Den andra kusinen hade ordnat ett par glittriga, gigantiska rosa solglasögon som passade bra tillsammans med slöjan.

Senare drog vi ned och bowlade. Här kom mitt dålig-förlorare-humör fram istället... Har aldrig bowlat en så jävla kass serie! Och bröt naglarna gjorde jag också *fnys* Jag som hållit dem så fina så länge. Vidare gick färden mot en keramiker i närheten där syrran fick dreja. Eftersom hon inte hade skyddskläder med sig ordnade keramiker detta. Och ja... uhumm.. *harkel* de var ju inte så snygga om vi säger så.... Men de färgmatchade iallafall!

Sen bar det iväg till stugan och mat skulle intas. Till efterrätt åt vi kladdkaka med grädde. Jag hade handlat grädden och utgick ifrån min blivande svågers idé om hur mycket grädde man behöver. Alltså köpte jag 1 liter grädde till 13 personer. Behöver jag skriva att det blev mycket grädde över?

Självklart var det också tvunget med fler lekar, alltså femkamp! Luftgevärsskyttet avlöpte utan större incidenter. Förutom att svägerskan fick kikarsiktet i ögat av rekylen. Och att jag inte tillämpade reglerna med "säker vapenordning" genom att peka med ett laddat gevär på resten av gruppen..... Men aja, alla överlevde =)

I påslakansstafetten avgick vi med segern! Förvisso eftersom syrran föll ihop i en liten hög och vi passade på att spurta förbi med gruset sprutande i ögonen på dem. Vinnardjävulen är svår att bli av med....

Men störst åverkan skedde nog när vi skulle skjuta slangbella. Efteråt fick vi klart för sig att man egentligen ska använda vattenballonger. I brist på annat använde vi sten. Stora stenar. Och vi borde ha räknat ut att det skulle gå illa..... Brorsans tjej sköt iväg en sten som landade på hennes lår och studsade på min tå. Det var inte speciellt skönt..... Då bytte vi till den mindre slangbellan av säkerhetsskäl.....

Som tur är finns det mesta av dagen föreviga på film så jag ska ägna veckan till att klippa ihop eländet. Vi använde en digitalkamera och maken fick då chans att idiotförklara mig. Jag frågade innan om man kan spola tillbaka och spela över saker om det blir fel. Maken bara tittade på mig och svarade: "Nä. Det kan man inte. Det är ingen VHS du håller på med." Jamen vadå då? Det var väl en helt rimlig fråga? *fnys*


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, klipp bort mitt stora misstag!

2010-06-07 @ 11:20:52
Postat av: Zabo

Aldrig i livet, det är ju det bästa på hela filmen =) Men jag ska redigera bort mitt svärande och ojande i bakgrunden efter att stenen landat på min tå =) Vad hemskt det är att höra sig själv prata på film, jag låter väl inte så där??? =)

2010-06-07 @ 11:47:17
Postat av: Emma

Jag tror inte ni behöver oroa er känns som jag kommer att vara med i hela filmen... för jag pratar ju aldrig:)men de bjuder jag på!

2010-06-07 @ 16:47:35
Postat av: Zabo

Emma: Nä du är ju den tysta i gruppen så jag måste nog klippa in din röst här och där så att vi vet att du var med =)

2010-06-07 @ 19:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0