Hur kul som helst för 99:-

Slöar idag efter en sanslöst rolig midsommarafton igår! Började klockan ett med sillunch och fantastisk sol! Varmt och skönt, hur härligt som helst! Tyvärr mulnade det på under eftermiddagen så middagen fick avnjutas inomhus. Men det gjorde inte så mycket. Snapsvisorna höjde stämningen ändå =)

Vi lyckades till slut bygga en riktigt okej midsommarstång. Ingenjören i gänget trodde inte på projektet till en början men medgav senare att det artade sig rätt väl. Trots att den blev lite sned..... =) Svägerskan hade ansträngt sig ordentligt och hittat på diverse lekar och tipsrunda. Men den största behållningen fick vi nog av den megafon som en av killarna tagit med sig som del i en lek. Jag måste säga att jag har aldrig haft så roligt för 99:- =)

Efterhand som alkoholintaget ökat något blev användningsområdena för denna megafon outtömliga. Tyvärr tänkte vi inte riktigt på att det hörs rätt väl över vindstilla vatten så hela byn lär veta vad vi höll på med igår. Numera måste de vara övertygade om att vi är galna eller rökt något olämpligt....

Men magkramp på riktigt fick jag när svägerskan och en killkompis skulle praktisera någon sorts snutinstinkt-a-la-cops. Svägerskan genomförde en deathroul skjutandes med låtsaspistolen medan killen sprang runt och skrek i megafonen att alla skulle "take cover". Svägerskan avslutade med att ryckigt springa runt knuten. Löpstilen döptes senare till träsktrollet. Mitt största prio var att försöka filma galenskapen medan jag låg på backen och vred mig av skratt. Får väl se hur mycket som fastnade på filmen egentligen och om det hörs att jag inte kan andas ibland =)

Senare på kvällen skulle svåger, brorsan och hans tjej komma med båten. Vi kom på den genialiska idén att smyga ner till stranden och skrämma dem lite. Killkompisen körde sirenen i megafonen för fullt och gastade om att det var kustbevakningen! Haha, en liten sekund gick de på det. Skrattade så jag trodde att jag skulle dö!

Som sagt, ni hittar världens partytrick på RUSTA för det facila priset av 99:-!

Tack alla för en fantastiskt midsommarafton!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ha haha,det var ett grymt patry. Och skojigare leksak kan man ju inte hitta på fyllan.

2010-06-28 @ 16:25:37
Postat av: Zabo

Haha, det har du rätt i! Vilken tur att jag var nykter och städad, annars kunde det ha gått riktigt åt helvete =) Nu väntar vi bara på träsktrollets premiär på YouTube =)

2010-06-28 @ 21:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0