En moltigande make

Som jag fruktat gick det åt helvete med hockeyn..... Maken blev som väntat svart i ögonen och molteg under stora delar av kvällen. I vissa stunder kunde han utbryta i förvirrade monologer om glipande försvar, taskigt coachning och liknande. Jag förstod ganska snart att det inte var lönt att svara på dessa monologer. Han befann sig i en egen värld, där jag inte hade tillträde. Inget VIP-kort i världen skulle kunna ta mig förbi den dörrvakten. När jag framkastade ett ogenomtänkt förslag, att han kanske skulle sluta se på hockey, fick jag en mörk blick. Icke! Det skulle aldrig kunna komma ifråga. Varför inte? frågade jag. Om det ändå bara gör dig förbannad? Jag fick inget svar.....


Kommentarer
Postat av: //Remington

Utmana inte ödet. En förlorad match är inget att leka med. Några svar är inte att förvänta sig. En viktig match inför slutspelsplats som missas är som att skadeskjuta en björn. Jägare och jagad vet. //Remington

2010-03-12 @ 19:50:31
URL: http://metrobloggen.se/rolfremington
Postat av: zabo

Remington: Tydligen är det där heligt... Förmodar att din fru går en liknande kväll till mötes om Timrå inte levererar.....

2010-03-12 @ 20:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0