Mitt alter ego Rolf

Trött idag efter gårdagens fullspäckade schema..... Avslutade dagen hemma hos kusin som vänligt nog bjöd på middag. Perfekt under gränsänkeveckan, då inte mycket mat blir lagat i detta hem. Vi hade tänkt att vi skulle se på film men var tvungen att prova på kusinens omtalade Wii. Jag skulle inte beteckna mig som någon TV-spelsfantast direkt. Men prova måste man ju och kusinen utlovade att det skulle vara riktigt kul. Och det kan jag säga att det var =) Började med att spela bowling, vilket undertecknad tog hem seger med lätthet. Jag tror att det beror på att in spelkaraktär hette Rolf, ett rustikt och rejält namn. Rolf blev mitt alter ego för kvällen.

Tyvärr visade det sig att Rolf inte var riktigt lika bra på pingis. Där fick Rolf bita i gräset och stå ut med en förnedrande förlust mot en rosaklädd varelse. Jag skyller på att Rolf hade glasögon, han har inte med i svängarna....... Men måste säga att det svingades hårt med dessa knepiga kontroller som hör till spelet.

Tredje spelet blev fäktning. Nu spottade Rolf upp sig lite och blev en potentiell dödskrigare. Aggressiviteten flödade och den rosaklädde fick ordentligt med spö. Metaforiskt och bokstavligt. Garvade så att jag trodde att vi skulle dö, att ett TV-spel kan locka fram sådan önskan att döda motståndaren förvånar mig en smula. Märkligt nog upptäckte vi båda att vi liksom fäktade oss närmare och närmare TV:n, ungefär som att man skulle få in en bättre träff ju närmare TV: man stod? Tror inte att det fungerar så.... Men skrattade gjorde vi och jag har riktigt ont i "fäktarmen" idag efter detta.

Tyvärr fick Rolf lida det största nederlaget efter att vi spelat golf. 20 slag över par på 9-håls golfbana är inget vidare betyg till Rolf... Å andra sidan är det ju ett positivt drag att Rolf inte briljerade i något så blått som moderatbandy. Rosa varelsen vann förståss stort. *fnys* Fast i och för sig hade rosa varelsen erfarenhet av nämnda moderatsport tidigare så det måste räknas som lite fusk. Vilket också är moderatlikt så allt var i sin ordning.

Kul var det iallafall, tack kusin för en trevlig kväll! Det verkar som att kvinnor har det bäst utan karlar =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. jag känner oxå av lite träningsvärk i armen. De är sjukt att man kan få de av tv-spel.

2010-03-05 @ 13:07:48
Postat av: zabo

Dags för en uppdatering på fejjan nu om vårt hårda träningspass ;)

2010-03-05 @ 14:07:09
Postat av: AnnaLysa

Att Du inte klädde din Rolf i rosa förvånar mig!;)

2010-03-05 @ 20:49:37
Postat av: zabo

Annalysa: Rosa är väl ändå inte riktigt min färg?? =)

2010-03-05 @ 21:30:13
Postat av: Paula

Låter kul! Vi får ta en riktig bowlingmatch igen, det verkar ju vara din gren.

2010-03-05 @ 23:23:49
Postat av: zabo

Paula: Måste säga att det var enklare på TV-spelet än i verkligheten... Jag har ju en förmåga att kasta mest i rännan i verkligheten! Fast vi borde ta en rematch mot kuratorerna snart, de förtjänar lite spö =)

2010-03-06 @ 15:53:23
Postat av: AnnaLysa

Tänker mer på jämställdheten....en Rolf i Rosa....jag har avslutat min blogg...tog för mycket tid ar Livet....så du inte söker ihjäl dig tänker jag;) Puss!!!!

2010-03-07 @ 09:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0