Solen skiner och jag bokstaverar helgerån

Nog är det väl typiskt. Idag när jag äntligen skulle få sovmorgon, som jag sett fram emot. Men då ska några slubbiga hantverkare komma och sätta in en ventil. Självklart klockan halv åtta på morgonen. Då är ju ingen vettig människa uppe. Men jag fick kravla mig upp, gnugga sömnen ur ögonen och släppa in dem. Och självklart drar de fram och smutsar ner, allt i sann hantverkaranda. *snark*

Trots att jag var uppe tidigt och borde ha hunnit med en del har jag inte gjort ett jota. Förutom att läsa och surfa då. Det är ju viktiga aktiviteter som inte ska underskattas. Men kanske inte så produktiva. Jag antar att jag borde ta fram dammsugaren och städa upp hantverkarnas stendamm på golvet. Men om jag har riktigt riktigt tur kanske städfeén kommer och gör det åt mig?

Gjorde en beställning på nätet igår, efter mycket manövrerande på företagets hemsida. Jag lyckades komma upp i den aktningsvärda summan av 2 000 kronor för kläder. Hur gick det till? Förmodligen kommer det att visa sig att ingenting passar och att jag får skicka tillbaka hela rasket. Det brukar vara den vanliga gången då jag beställer kläder på nätet.

Eftersom solen skiner idag är jag närmast tvungen att ta en promenad. Annars får jag väl cancer eller nått annat som straff för att jag ignorerar sol i Sverige under vinterhalvåret. Helgerån.

Vad är helgerån för ord egentligen? Ett rån utfört av en man som heter Helge? Ett särskilt kex med helge-smak? Helg-erån, en lördagsaktivitet? Helger-ån, bäcken du badar i på söndagen, till skillnad från veckor-ån? Fanns många alternativ nu ser jag, bäst att jag går ut innan det blir riktigt knasigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0