Undrar när jag ska bli kläd-vuxen?

Uppenbarligen befolkas min blogg av tillfälliga besökare. Utom mina två trogna, halvgalna släktingar =) Se där Nina, du räknas till släkten, inte illa va?? =)

Igår var jag och påbörjade julklappsinköpen på stan. Först tänkte jag köpa en lykta till syrran. Men aså ändrade jag mig. Var lyktan inte mer min egen stil egentligen? o det var den ju. Och borde jag då inte heller köpa den till mig själv och något annat tillsyrran? Jo det borde jag. Sagt och gjort, nu bor det en jättefin indisk lykta hos mig istället. Som det kan gå.

Var och kollade på nagellack också, vilket inte är helt likt mig. Fast i och för sig får jag några ryck ibalnd, köper tre, fyra stycken och använder dem en gång. Ungefär som en av dem jag köpte igår. Tänkte att det kan väl vara fint med glittriga guldnaglar nu när det snart är jul? Hmmm jag vet inte om de blev så guldiga. På nära håll ser de okej ut men på längre håll ser det ut som senap..... Får hoppas att den röda färgen är bättre.....

Till helgen planerar jag att baka lussebullar. I vanlig ordning kommer jag att göra en dubbelsats direkt. För annars tar de ju slut så fort, när man lix dragit fram etc etc. Och i vanlig ordning kommer jag svära långa ramsor halvvägs in i baket..... Att man aldrig lär sig.

Snart blir det utelunch med kollegan. Hoppas vi inte fryser ihjäl på vägen dit bara, hiskeliga -10 grader idag. Jag och kyla fungerar inte bra ihop. Och trots att jag beräknas vara vuxen har jag fortfarande inte lärt mig att klä mig vettigt. Som dagens exempel: Tjock vinterjacka, handskar. Bra så långt. Men ingen mössa och ofodrade stövlar. Blir ganska kontraproduktivt...... Jag tänker alltid "men jag ska ju bara till och från bilen". Att jag sen går på stan och liknande verkar alltid falla ur minnet när jag ska klä mig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0