Före. Peg Bundy Efter: Stig-Helmer i sprejdimma

Förberedelserna för kvällen fest är på gång. Eftersom maken har noll kreativitet vad det gäller att fundera ut en halloweenkostym har jag påtagit mig det ansvaret. I all kreationsiver lyckades jag skapa ett pistolhölster helt på egen hand. Som dessutom är så ultramodernt att det har fransar också. Det ni. Tyvärr är det nog ingen skriande efterfrågan på just pistolhölster så jag lär inte få någon välfylld orderbok any time soon.

Min egen kostym börjar bli något så när. Eftersom peruken jag köpt var väldigt Peg Bundy-inspirerad insåg jag snabbt att jag var tvungen att försöka fixa till den på något sätt. Plattången kom väl till hands på de ostyriga lockarna. Eftersom det var extremt svårt att fixa den och ha den på sig samtidigt fick maken agera provdocka. Han var inte alltför nöjd men av kärlek till sin hustru ställde han ändå upp. Lite (eller snarare MYCKET) hårsprej fick hjälpa till att få ner den konstiga Stig-Helmer-locken som envist stack upp i pannan. Men nu är den nedslagen i skoskaften och håller sig förhoppningsvis där.

Efter att sjå skulle det inte förvåna mig ett dugg om det bara är vi och värdparet som faktiskt är utklädda. För jag vet ju att min barnslighet och förkärlek för muppiga saker inte delas av den större majoriteten av den svenska befolkningen. Men men, man får så roligt som man gör det, jag tänker iallafall klä mig riktigt crazy när jag kan och får =)

Nu ska jag sparka igång projektet att baka kaka till efterrätt. Blir ett av makens framrotade recept, får se hur det blir....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0