Se upp för dårarna?

Usch vilket skruttväder det är ute...... Nyheterna hade ju lovat sol häromdagen, men icke. Till och med kattskrället var inne hela dagen, vilket inte hör till vanligheterna. Nämnda katt är mer av en vildkatt än ett husdjur med tanke på hur ofta hon befinner sig inomhus. På sin höjd kan hon komma in och äta och bli kliad en liten stund mellan öronen. Men sen ska hon direkt ut igen. Man skulle ju kunna tycka att det vore ganska nice att bara ligga inomhus i värmen, äta mat och bli kliad hela dagarna. Men nej, istället ska hon vara ute i blöta, blåst och kyla. Konstig katt.

Det känns som att detta varit en ganska händelsefattig vecka. Dock var jag och besökte systersonen i onsdags. När jag skulle hämta honom på dagis var han fullt upptagen med att bygga lego. Självklart ville han inte åka iväg just då. Så lösningen på problemet var att inte låtsas om att moster kommit dit. Genialt.

Efter att jag frestat honom med att vi skulle åka hem och baka pizza kom han ändå lommande. Pizzabaket blev ändå rätt lyckat och systersonen var mycket engagerad i vilken fyllning som skulle vara på. När jag öppnat burken med champinjoner varnade jag systersonen vid upprepade tillfällen att kanten var vass och att han skulle akta sig för att skära sig. Men vem tror ni skär sig istället?? *fnys*

I morgon stundar födelsedagskalas hos syster. Efter mycket funderade kom jag äntligen på en bra födelsedagspresent. Får hoppas på att den uppskattas av syrran.

I övrigt händer det inte så mycket så då ägnar man sig att bl.a. se på nyheter. Kunde inte hålla mig för skratt häromdagen då UD gick ut med reserestriktioner utifrån den förhöjda terrorrisken. De hade någon kvinna från UD som uppmanade turister "att vara mer vaksamma då de reste". Nyhetsreportern försökte få reda på vilket sätt turisterna skulle vara mer vaksamma? Vad skulle de göra? "Jo, de kan se sig omkring och vara uppmärksamma på sin omgivning när de t.ex. åker tunnelbana"

Jaha? Vad ska de vara uppmärksamma på? Om de ser någon skum figur i turban med stubintrådar hängandes ut ur jackan? Eller? *snark* Tror inte de som befunnit sig i tidigare terrordåd hade klarat sig om de "varit vaksamma" på sådana saker. Även på UD frodas tydligen fördomarna......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0