Efterbild i softat ljus

Jäklar vad veckan gick fort, är det redan måndag igen? Helgen spenderades till viss del uppe i stugan vilket kunde har varit skönare om det inte blåst... Maken lyckades elda upp värmen till stekande 16 grader då det var dags för lopplådan. Jag gjorde ett fåfängt försök att värma upp sängen genom att placera ljusfat i sängen. Maken skakade mest på huvudet åt mina idéer. Men jag tyckte nog att det blev lite, lite varmare. Typ en promilles grad iallafall. Det är icke att förakta då man har fötter som var som isklumpar. "Gud vad kall du är om fötterna!" utbrast maken då jag försökte smygvärma dem på hans ben. Hallå? Hur länge har du känt mig? När hade jag varma fötter sist? =)

På söndagen fraktade vi hem den andra halvan av skåpet. Nu är det hopskruvat och klart. Alla grejer har stuvats in och det börjar bli ordning i hemmet igen. Förhoppningsvis ska jag lyckas ta en bild av det imorgon och delge er. Självklart finns det både en "före" och "efter" bild i renaste plastikkirurganda. Måste bara fixa shysst belysning på efterbilden så att det ser helt annorlunda ut. På precis samma sätt som de gör i plastikkirurgannonser. Tror de verkligen på allvar att ingen ser att "förebilden" är tagen i de värsta ljuset som finns, utan smink och gråblek som ett lik, medan efterbilden är de tagna i softat ljus, sminkade och leende? Eller är det bara jag som gjort den magiska upptäckten?

I morgon stundar hårdträning med kollegorna. Olyckligtvis uteblev träningen förra veckan så alltså måste jag jobba dubbelt så hårt denna vecka för att kompensera... Får väl se om jag lever i morgon kväll =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0