Stödäter bullar i väntan på utlovad blåbärspaj

I brist på annat at göra under dagen började jag plocka ur det gamla gräsliga skåpet, det  som skulle ha gjort vem som helst deprimerad. Men jag kunde aldrig tro att vi hade så mycket skit inuti skåpet också...... Herregud, jag tror jag kan öppna 50-öresloppis för att bli säker på att bli av med allt. Fast i.o.fs. så blir ju 50-öringarna ogiltiga nu. Då måste jag alltså upp på en krona. Och då köper ingen skiten. Damn.

Lyckades fylla hela köksbordet med diverse lump. Jag hade fullt upp med att plocka ned skåpet och kånka ut det i hallen. Eftersom jag uppfattat det som att maken lovat att köra iväg det. Men det hade han inte alls det. Sa han. *suck* Så nu står det i hallen och förfular omgivningen istället. Smart inredningsdrag, nej.

I morgon åker vi förhoppningsvis till stugan om det inte orkanen Katarina tittar förbi innan dess. Det är något drygt att vistas i en sommarstuga som är mer att likna vid ett såll än IKEAs "Idealisk". (En sil om ni inte visste det..) Jag är inte särskilt förtjust i att få min frisyr omstylad av en isvind i nacken. Och få en frilla som skulle göra Marge Simpson grön av avund. Kanske skulle vara ett avbräck för henne, grönt hår istället för blått?

Just nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Maken hade lovat mig blåbärspaj men nu har han lägligt stuckit iväg och sett på fotboll. Som tur är fanns det några kanelbullar i frysen som jag kan stödäta tills han kommer hem. En utlovad blåbärspaj är en utlovad blåbärspaj. Kom ihåg det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0