What goes around comes around

Blä vilken dag. Är som en hel grötfabrik i huvudet just nu. Lite kanel på det här så är det så gott som julafton. Eller nått. Hoppas på en bättre morgondag.

Helgen har varit skön med umgänge med tjocka släkten då vi firade farsan som fyller 60 år. Eftersom det var en överraskningsfest så visste han inte innan vart vi skulle vara. Dock lyckades hans assistent virra bort sig på vägen så det enklaste var att berätta för farsan vart de skulle - sen fick han guida dem rätt.

Under kvällen genomfördes det naturligtvis tävlingar och naturligtvis vann jag och min farbror. Vi fotade segerkort och allt, tills vi kom på att vi var ju två till i laget. *ops* Men som alla andra kända grupperingar hade vi två frontfigurer resonerade vi. Och vips så kunde vi ta all ära =)

Under kvällen försökte jag få min slöe bror att hjälpa till med diskningen, men på något sätt smet han sig undan hela tiden. Men hämnden är ljuv..... Eftersom pojkarna bastade till 03.30 på natten var bror en aning trött dagen efter. När han skulle ta en powernap på soffan anlitade jag husets torped att hämnas åt mig. Alltså systersonen då han var i sitt allra vildaste esse. Så brorsan fick ett brutalt uppvaknade med ett knä i nacken och ett i örat. Så går det när man smiter undan *mohahaha*

Nu måste jag istället börja planera nästa festlighet som ska gå av stapeln under påsk. Jag åkte och kollade vägen till huset vi ska vara i, eftersom maken sagt att den är insnöad och oplogad. Men så var icke fallet, vägen har tinat fram. Och är förhoppningsvis körbar om två veckor. Planen är att ha släktmiddag och det kan ju vara en fördel om gästerna slipper vada fram i en halvmeter gegga innan de kommer till huset. Men i vanlig ordning ser jag möjligheter där maken ser hinder. I slutända brukar det bli någon mellantingslösning på våra idéer, vilket kanske är bra.

Kattskrället verkar ha kommit i nån tonårstrots. Antingen ränner hon ute på nätterna eller så försöker hon förstöra något inomhus. Nu måste jag gå och rädda gardinerna i vardagsrummet!


Kommentarer
Postat av: //Remington

Har förståelse för din dag på jobbet. Njut av de lediga timmarna och samla energi för morgondagen, den blir antagligen inte lättare. //Remington

2011-04-12 @ 21:10:42
URL: http://rolfremington.wordpress.com/
Postat av: Zabo

Jag ska se till att inte glömma bort nästa intervju =) Lite skönhetssömn på det här så kanske morgondagen fungerar bättre =)

2011-04-12 @ 22:00:21
Postat av: Nina

Alla pessemister får sura i nått hörn ;)Jag hyllar de som ser det posetiva. Se möjligheterna, men man kan ju behöva tas ner på jorden. Men jag vill ses på ön till påsk :)

2011-04-13 @ 20:51:59
Postat av: Zabo

Nina: Du har rätt =) Ni är välkomna på söndagen, då blir det middag på Ön! Eller ni får ju komma tidigare om ni vill, vi ska nog vara där mest hela påsken tror jag.

2011-04-15 @ 21:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0