Den onda Anden i skon?

Satans jävla skitväder..... Och inte blev det bättre av att jag spenderat ca 60 % av min dag på E4:an heller.... Men förhoppningsvis har plogbilen förärat by med ett besök i morgon. Och helst innan jag åker på jobbet. Men det är nog inte mycket att hoppas på. Konstigt nog är denna metropol inte högprioriterad för plogning?

Igår var jag på stan med min ärade kollega. Kollegan sökte efter ett par skor och drog med mig på skorean. Jag skulle inte köpa något utan följde endast med som moraliskt stöd. Tyvärr blev jag ett mycket omoraliskt stöd eftersom jag köpte skor men inte hon. Kollegan fick något svart i blicken då jag hittade ett par superfina stövlar i precis min storlek. Och nedsatta till halva priset.... Jag förmodar att hon beklagat sig över hur hemsk jag är på jobbet. Jag är som en ond sko-ande som alltid ser till att hon inte hittar skor. Eller nått.

I helgen ska vi till kusin vitamin och fira hennes 25-årsdag vilket ska bli kul. Enligt kusinen ska någon form av överraskande aktivitet ske på kvällen, så vi får väl se vad det blir. Skotta uppfarten? Trimma snöslungan? Eller kanske kast med liten slägga? Ja, de bor på, vad man kan kalla det, en gård. Så något "ladugårdsinspirerat" måste det väl ändå bli? Även fast de inte har kossor, men ändå?

I övrigt håller jag på att försöka planera min faders stundande 60-årsdag. Får se om alla planer klaffar, då kommer han nog att bli nöjd med sin överraskningsfest. Om någon har bra tips på aktiviteter att uföra under kvällen - bring it on. Gärna av den lite lugnare sorten. Jag har nämligen lite svårt att se min rullstolsburne far hoppa bungyjump eller någon annat halsbrytande, adrenalinstinn aktivitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0