Dimljus for dummies

Idag fick jag upplysa mina obildade kollegor om vad dimljus är. I mitt stilla sinne tog jag för givet att alla som har körkort är väl medvetna om vad dimljus är och vad de används till. Men tji fick jag. De flesta visste vad det var, men kunde inte svara på om deras bilar hade det eftersom de aldrig använt det. En visste inte ens vad man hade dem till. Inte konstigt att jag ständigt irriterar mig över att folk inte använder dimljus i dimma och snörök. 90% verkar ju inte veta vad man ska ha dem till?

I morse tog jag en timmes sovmorgon vilket var fantastiskt skönt! Jag har verkligen inte den ultimata dygnsrytmen för att börja tidigt på morgonen. Varje dag är det lika plågsamt och i vanlig ordning räknar jag ner. "Måndag - då är det bara fyra dagar kvar" och så vidare. Torsdagar är bra för då är det bara en dag kvar! Konstigt nog så går det hur bra som helst bara jag vaknat till. Men ack så svåruthärdligt det är innan man kommit dit.....

I morgon ska vi på födelsedagskalas hos broder som hunnit fylla år igen. Känns som att vi nyss firade hans födelsedag, för ett år sedan. Problemet är alltid att hitta på någon riktigt bra present. När jag och syster väl lyckats med detta framgår det ändå att den inte kan levereras i tid.... Får bli en liten lapp i väntan på istället.

Eftersom helgen behagar bjuda på 20-gradig kyla är det inte att tänka på att åka någon skoter. Förmodligen får ett besök avläggas hos svåger/svägerska, det var ett tag sedan sist. Lilleman har hunnit börja på dagis också, vilket enligt utsaga går riktigt bra. Svägerskan suckade över att de enda ord lilleman "kan" säga nu är skoter och pulka. Undra vad det kan bero på? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0