En energibesparing på 5 meter - icke att förakta!

Blä vilken jobbig dag det varit idag.... Aldrig blir det som man tänkt sig! Och så händer det en massa o-tänk hela tiden som messar upp dagordningen. *suck* Satsar på en bättre dag imorgon.

Skulle tanka bilen idag och eftersom tankstället ligger precis bredvid Jysk tänkte jag "Varför inte? Jag kan ju bara kolla lite" Jo just det,,,,, Slutade med att jag handlade tyg för 900 spänn. För det var ju så billigt..... Men nu är alltså tanken att jag ska sy nya gardiner till alla fönster i hela lägenheten. Vilket förmodligen inte kommer att ske inom detta århundrade.

För jag vet precis hur jag gör. Jag köper ett gäng snygga tyger. Och sen ligger de i garderoben tills de blivit omoderna eller tills jag lessnar och ger dem till svärmor så de kan sluta sina dagar som mattrasor eller något liknande. Men planen är att jag ska sätta igång till helgen iallafall. Får väl se hur bra det går.

Maken har införskaffat en liten bärbar dator som han tänkt ha med sig på alla sina fackliga uppdrag. Jag såg mest fördelen av att kunna ligga i soffan och surfa. Maken tyckte att det var ett sällsynt slött uttalande av mig. Det är ju hela 5 meter till datarummet. Men man ska ta alla chanser man får till att bespara sig från motion.

Fast i och för sig så har kollegan bokat in oss på en träningstimme med en personlig tränare i början på mars. Förmodligen kommer jag reta gallfeber på denne tränare med min lathet och alla mina argument emot allting. Bara för att jag är sån. Jag måste alltid, av någon outgrundlig anledning, alltid vara tvärs emot. Säger du A säger jag B. Bara för att se vad som händer. Måste jobba lite på det där tror jag......


Kommentarer
Postat av: //Remington

Tänk vad klarsynt du blivit. De sista raderna är de mest sanningenliga Remington hört på länge. Det tar sig sa mordbrännaren. //Remington

2011-02-15 @ 21:57:09
URL: http://metrobloggen.se/rolfremington
Postat av: Zabo

De säger att även en blind hpöna kan hitta ett korn?? =)

2011-02-16 @ 13:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0