Skrik och ketchupkladd i ottan - en söndag from hell

I ett svagt ögonblick i veckan lovade jag min syster att åka på bytardagar åt henne eftersom de själva var bortresta. Jag förträngde den lilla detaljen att det började kl. 10.00 och svarade att det nog skulle gå bra. För er som känner mig vet ni att kl. 10 är i princip mitt i natten på en helg. Eller tidig gryning iallafall.

Dock pevlade jag mig upp i rättan tid och hängde på låset tillsammans med en hel hög föräldrar. Dumt nog trodde jag att småbarnsföräldrar hade en sån pass hög intelligensnivå att de inte drar med en skock ungar på ett sådant event. Jag hade fel.

Ungar till höger och vänster, föräldrar som försökte hindra dem från att riva klädställningar, ungar som sölade korv och ketchup på nyinköpen. Hur orkar de ens tänka tanken att det skulle bli en "trevlig" utflykt att ha barnen med? För det blir det ju inte. Bara en massa bök, skrik och tandagnisslan. Jaja, nu finns det alltid de som faktiskt inte har barnvakt kanske du tänker. Fine. Men kom ihåg att alla andra tycker kanske inte att dina ketchupkladdiga ungar är lika gulliga som du tycker. En tanke bara.

I morgon ska eftermiddagen ägnas åt teambuilding på jobbet. Det är fortfarande en marknad som är vidöppen för diverse hokus-pokus-idéer för diverse löst folk. För vem vet egentligen om det funkar eller inte? Hittills har jag då aldrig sett en avhandling om teambuildings positiva eller negativa effekter. Förvisso kan det väl vara najs att göra något annat under några timmar och dessutom få betalt för det. Men om det ger någon effekt vette tusan.

Och för er som hållit andan sedan förra inlägget - ett par gardiner är faktiskt klara. Nu ska jag ge mig i kast med de andra också. Dock måste jag köpa tråd för det glömde min hjärna bort att man behöver då man syr gardiner. Men vem kan verkligen komma ihåg sådana futtiga detaljer? Det är ju inte som att hela projektet hänger på det? Eller, jo det gör det ju........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0