Att vara är att äta - eller?

Tydligen hade datorn inte avlidit, det hamnade bara oförklarligt i en djup koma. Men med rådiga insatser från maken och ett och annat upplivningsförsök så återkom den till livet igen. En riktig nära-döden-upplevelse. Förmodligen kommer detta inte hålla i sig särskilt länge utan det är nog till att beställa nya grejer ändå....

I enlighet med mina tidgare misstankar har jag nu också åkt på en släng av den förhatliga magsjuka. Tack och lov har det ännu inte innefattat några kaskadspyor och liknande otrevligheter. Förvisso otrevligheter, men inga orala sådan för att använda en bättre omskrivning för verkligheten....

Tråkigt som fan har jag haft det. Som tur är var en av kollegorna ledig så jag kunde telefonterra henne ett tag. Men nu då? Inget på TV, dåligt att läsa, inte sugen på att äta något.... Vad finns det då för glädjeämnen kvar?? När man inte kan äta är det liksom ingen vits med att vara vaken ju. Men dricka Coca Cola fungerar ju, så något finns det väl att hänga upp dagen på.

Förhoppningsvis har jag piggat på mig tills helgen då planen är skoteråkning och efter-planerat-nyårs-middag. Den som alltså inte blev av på nyår. Men tills dess ska det väl vara ordning på torpet igen.

Jaha, undra om man ska se om det går något avsnitt av Glamor kanske? *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0