Felkonstruerad teknik går inte att besegra

Fan vad fort en vecka gick, hann liksom inte riktigt med i svängarna. I lördags var vi hemma hos kusin vitamin på partaj vilket var mycket trevligt. Kusin bad mig välja musik men hon måste fått minnesförlust eller liknande för att be mig om det. Vi har nämligen kapitalt olika musiksmak. Så det gick från något Anki Bagger-tjafs till lite gammal hederlig hårdrock. Men då insåg kusin snabbt sitt misstag och gjorde sitt yttersta för att rätta till det =)

På söndagen blev det årets första skotertur. Halvmulet och -6 men ändå rätt okej. När vi åkte upp till en raststuga sken solen och maken tände en brasa i kaminen. Käka limpmackor, dricka kaffe och se på solen medan brasan sprakar är helt okej. Faktiskt. Hoppas nu på mer sol i helgen så kanske det blir en ny tur.

Men typiskt nog så skulle det promt bli +4 grader hela dagen igår. Varför? För idag var det -6 igen och alltså total isgata. Igår gällde det att sladda sig fram i snömodden - idag parera isfläckarna. Aldrig blir det som man vill.... Och i morse var jag för en enda gångs skull ute i relativt god tid. Men så kan vi naturligtvis inte ha det...... När jag skulle skrapa rutan ramlade vindrutetorkaren av???

Tjurig som jag är tänkte jag  det kan väl inte vara så jävla svårt att sätta tillbaka? Jo - det var det...... Efter minst en kvarts tjurande fick jag ge upp och ringa maken för att komma to the rescue *morr* Men jag var inte helt bakom flötet, det var någon plastgrej som satt fel och måste bytas. *mohahaha* Jag är inte helt pantad alltså.

Ikväll blir det middag och bio med kollegan. Vi har planerat länge att se "Svinalängorna" tillsammans med en annan kollega som kommer tillbaka på måndag. Men typiskt nog slutar filmen att gå redan på onsdag..... Så därför blir det bio ikväll istället. Får väl se om den godkänns, jag har ju redan läst boken......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0