Skriet från soffan


Idag var kollegan för lat för träning. Vilken var tur för mig, för då fick jag ett legitimt skäl att slappa i soffan istället. Eller slappa och slappa, jag slet faktiskt i mitt anletes svett på jobbet fram till 18.30. Så jag har varit riktigt duktig om jag får säga det själv. Alltså kan ingen skugga falla på mig om jag parkerar i soffan i resten av kvällen?

En kollega föreslog idag att vi skulle gå på Erikshjälpen och kika lite. Jag är ingen van second hand-shopper, men gav det en chans. Till att börja med var det bra mycket större än vad jag hade tänkt mig. Jag föreställde mig ett litet hål i väggen med spruckna glas och ett och annat udda fat. Det var det alltså inte. Snarare någon slags second hand-supermarket. I närheten av kassan hittade jag avdelningen för barnkläder och tänkte kolla lite för skojs skull till systersonen. Och vips hade jag handlat en massa saker. Kanske duger som plåster på såren efter bytardagen-floppen.

Har en otrolig träningsvärk i ryggen som inte riktigt vill ge med sig. Antingen härrör den från torsdagens träning eller från helgens skoterturer. På lördagen packade vi skotern på släpet och drog till svågern och svägerskan. Lilleman skulle åka med mig och maken och jag uppskattar att vi hann koma ca 100 meter innan lilleman slocknade helt. Det såg inte speciellt bekvämt ut att sova inklämd mellan två personer på en skumpande skotern men tydligen var det höjden av komfort. Han snarkade lugnt vidare tills det blev fika, då var det dags att vakan till liv. Smart pojke det där, kan ju inte missa fikat.

Efter det dumpade jag och svägerskan av svågern, maken och lilleman och drog på egen skotertur. Vi hann väl åka i ca 30 minuter innan vi blev efterlysta av svägerskans mamma. Hon undrade om vi inte kört vilse på den stora, vida isen. Nåväl, en sväng ut på Trysunda hann vi med, samt bli utstirrade av en ensam, manlig skoteråkare. Svägerskan och jag undrade först om han skulle fråga om vägen eller något. Men icke. Han glodde desto mer. Som om det vore en utomjordisk upplevelse att se två brudar på skoter? Vi åkte raskt därifrån, vem vet vilka skoterburna galningar som löper omkring därute?

Nu hör jag att soffan kallar på mig. Bäst att hörsamma skriet från kuddarna.



Kommentarer
Postat av: Nina

Både i rygg nacke och tumme har jag värk i. Det måste vara skoter turen. Den var grym! För jag kom inte ihåg senast när jag hade träningsverk efter en "rask" promenad.

2011-03-15 @ 21:48:10
Postat av: Zabo

Tummen har jag konstigt nog inte ont i. Kamske beror på att nyskotern är bättre att köra?? =)

2011-03-16 @ 20:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0