Söndagsmarodör utan samvete

Bloggtorkan har varit svår i en vecka nu. Men jag skyller på att jag haft så infernaliskt mycket att göra under hela förra veckan. Och inte blev det något trevligt avslut på helgen heller..... Natten till söndag så var det dags att ställa om till sommartid, som ni alla vet. Och jag som inte tycker om att kliva upp på morgonen tänkte att det kommer bli en sen söndag i år.

Men icke. Klockan 9.00 (alltså egentligen kl 8.00….) ringde det på dörren. Maken, som varit på krogen kvällen innan, såg helt groggy ut. "Öppna inte, det måste vara någon dåre eftersom de ringer på den här tiden" sa jag och skulle precis vända mig om och återvända till drömmarnas land.

 

Men då hör jag att farsan sitter och ropar utanför mitt sovrumsfönster. *suck* Han är helt omöjlig då han fått något för sig och han hade förstås tvingat iväg sin stackars assistent att väcka oss vid denna okristliga tid. Men hade han dåligt samvete för det? Nej!

Tänkte kompensera denna utebliva sovmorgon med ett trevligt besök på Birsta igår istället. Tanken var att jag och kollegan skulle sluta lite tidigare så att vi skulle hinna ägna oss åt en fullfjädrad shoppingpsykos. Men så blev det inte. Såklart. Eftersom saker och ting händer på jobbet ibland (och med fördel då man tänkt att man ska iväg och göra något) var det bara att styra upp det innan vi kunde åka.

Väl i Birsta gick tiden fort som fan och snart började de ropa i högtalarna på IKEA att vi borde börja tänka på att masa våra feta arslen mot kassan snart. Annars…..

 (Eller nä, riktigt så tydliga var de väl inte, men man förstod själva andemeningen i froströsten....)

Men imorgon är sista arbetsdagen för denna vecka och sen blir det semester!! Vi ska åka upp till stugan med kompisar och deras avkommor, så det lär bli en livad helg. På torsdagen blir det jag och maken samt svåger och systersonen, så då kanske man får passa på att slappa inför anstormningen =)


Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Är det rätt att gå tillbaks till någon för trygghet? Eller ska vi vara skeptiska mot vad som hände när någon går ut med en anklagelse i sin blogg?

BÄSTA ÅSIKT FÅR EN LÄNKNING!



tyck till : http://feliciaaulen.blogg.se/2011/april/utkast-april-3-2011.html

2011-04-03 @ 15:33:44
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0