Eskimåblod?

Hade en riktigt härlig dag i solen igår! Låg i hammocken, läste tidning och njöt. Maken uppvisade i vanlig ordning sina DAMP-drag som gärna kommer fram på helgen. Hans medicin är vanligtvis att hitta på något att göra. Men igår var det snudd på kris, eftersom det inte fanns mer att göra. Och då hade han ändå hunnit jobba, meka och kratta innan jag knappt öppnat ögonen. Han är en märklig man.

Som tur var hade en generös granne skänkt honom en röding som han hade fullt bestyr att laga till. Grillad röding i foliepaket var inte helt fel! Tyvärr hade vi båda glömt att vi inte hade någon potatis så det blev en lite improviserad middag. Fast tunnbröd funkar ju ganska bra bara det =)

Idag verkar inte vädergudarna vara lika generös som går. Solen lyser förvisso men det blir kallt när det blåser. Maken vägrar förståss sinkas av något så banalt som blåst, så han sitter ute. Jag tror att jag håller mig inne, har inte samma eskimåblod som honom....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0