Fulla 50-taggare och samtal om bröst - en vanlig kväll på landet

Hade en mycket trevlig kväll igår med förfest hemma hos oss och utgång på den lokala puben. Hamnade i en rolig och smått märklig diskussion med boysen här hemma under förfesten. Vet inte hur vi kom in på det men det slutade med att vi pratade om tjejers bröst av någon märklig anledning. Hur som helst, roligt hade vi och det var ovanligt mycket folk ute. Puben hade hyrt in ett coverband och vi hade fullt sjå med att utröna vilket kön de olika bandmedlemmarna hade. Hon/han/det som sjöng var förmodligen en kvinna men såg mer ut som en dragqueen. Och han/hon/det som spelade gitarr var nog en man, men kunde lika väl ha varit en maskulin kvinna. Bara basisten var uppenbart man. Om han inte limmat på lösmustasch förståss....

Senare under kvällen upptäckte jag att det fanns en kvinna till på stället som hade exakt likadan klänning som jag. Hur stor är risken när det är typ 150 pers på ett ställe? Tydligen alldeles överväldigande.... Så mycket för den unika känslan. Kvinnan försvann som tur var från dansgolvet så jag slapp dansa bredvid min textila kopia. Frågan är om den var snyggare på henne eller på mig? Hmmmm......

Höll på att skratta ihjäl mig då syrran blev envetet förföljd av en 50-taggare med en eller två whiskey för mycket innanför västen. I slutet av kvällen kom han dragande med ännu en 40-50-taggare som han påstod var hans son. Jo tjena.... Inte fattade de skämt heller så de hängde på ett tag. Men det är väl sånt man får stå ut med på små, lokala pubar. Den s.k. "sonen" hade iallafall vett att skämmas för gubbens påhitt. Han kanske bara hade en whiskey för mycket i sig och således något sånär omdöme. *snark*

Nu har jag suttit och letat bolånekalkyler på nätet så att jag är alldeles vindögd. Hur svårt ska det vara att skapa en sån kalkyl som jag vill hitta? Jag skiter väl i om jag har X eller Y antal kronor kvar efteråt, jag vill veta hur lång amorteringstiden är. Men sånt upplyser de en inte om... Förmodligen betyder det att amorteringstiden är fram till år 2122 eller nått liknande... Inte direkt vad jag letar efter. Så jag får väl söka vidare. Om någon vet av någon bra sida, tipsa mig! I need it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0