Kusinerna tar över världen

Aj vad jag har ont i axlarna idag! Gårdagens kusinfest började med gokartkörning, vilket förmodligen är skyldig till träningsvärken. Lagen indelades i kusinerna mot respektive och sen körde vi som dårar. Som förväntat kom jag sist, även fast jag tyckte att jag körde rätt bra. *fnys* Dålig förlorare som jag är tog det ett tag innan jag ville prata med någon efter körningen. Som tur var styrde brorsan upp det i finalen och kusinerna avgick med segern!

Därefter åkte vi hem till en av kusinerna och fortsatte trekampen med brännboll. Äntligen en sport som jag kan göra något sånär ifrån mig i! Fast jag kan inte kasta bollar, det är nu bekräftat. Vanligtvis kastar jag helt snett alternativt en meter framför mig, rakt ned i backen. Hmm.... Men jag kan iallafall slå med slagträ, inte alla som kan skryta med den bedriften =)

Efter det så grillade vi och surrade en massa. Därefter var det dags för sista och avgörande tävlingen. Den gick ut på att identifiera olika bilder och klura ut vilken by bilderna var tagna i. Mest diskussioner uppstod om en by verkligen hette si eller så. En by kan ju heta en sak i adressregistret och kallas en helt annan sak här ute i bushen. Resultatet blev iallafall oavgjort i den tredje grenen.

Efter noggrant sammanräknande framgick det att kusinerna avgått med segern! Tur att vi tog ett vinnarkort redan innan brännbollen börjat =) Det beslutades raskt att nästa kusinträff skulle gå av stapeln under vintern hemma hos en annan kusin. Då blir det vinterolympiad med pulkåkning och andra vinteraktiviteter. Respektive erbjöds chansen till revansch då men de såg lite sura ut... =)

Idag var det meningen att jag skulle åka och hämta skåpet jag ska köpa. Men bror var inte riktigt i skick att följa med och hämta något idag. Jag hörde på honom när vi skulle åka hem igår att han inte var riktigt oslirig. Brorsan har ett mycket karakteristiskt skratt när han är berusad. Som ett falsettfniss ungefär. Då förstod jag att det inte skulle bli något skåphämtande idag =) Men men det får väl bli nästa helg istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0