Stekspadar och burklock, det gick bra ändå

Bloggaktiviteten har inte varit den bästa den här veckan ser jag.... Men i och för sig var det länge sen jag hade en sån upptagen vecka som denna varit. Maken klagade på att jag inte städat då han varit på jobbet. om Som jag skulle städa då det är sol ute? Don´t think so. Sånt kan man göra en annan dag.

Igår var vi på kräftskiva hemma hos svägerskan och svågern. Jag och svägerskan hade fullt upp med att inreda altanen för att den skulle se festlig ut. Tycker att vi lyckades rätt bra i slutändan ändå. Jag kom på den lysande idén att vi skulle göra egna kräfthattar. Det går ju inte att äta kräftor utan hattar ju. Sagt och gjort, jag satte mig i min pysselhörna och började klippa och dona. Men de första hattarna blev inte riktigt bra. Eftersom jag använde vitt papper och inte är särskilt hemma på hattmakande såg resultatet ut som något Ku Klux Klanmöte istället....

Så kunde vi ju inte ha det utan jag fick tänka om. Som tur var är svägerskan förskolelärare så hon undervisade mig hur man gör snygga hattar. Till slut blev de väl ändå rätt okej. Synd bara att snöret under hakan kliade så förbaskat!

Svägerskan är gammal pingisspelare och hon hade grävt fram ett gammalt mini-pingisbord som vi spelade på under kvällen. Då vi var fler deltagare än pingisracketar fick vi uppfinna något som kunde likna racketar. Det blev en stekspade (användaren fick det självklara namnet stekaren!), några CD-skivor, en tårtspade och ett burklock. Det gick förvånansvärt bra att spela med dessa icke-racketar! Jag är ju i vanlig ordning helkass på pingis så jag åkte snabbt ut. Gillar inte sporter med små bollar... =)

Kvällen var dock mycket trevlig och vi kunde sitta ute på altanen hela kvällen vilket var mycket skönt! Tack alla för en fantastisk kväll!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var en jätte kul kväll. Hattarna var ju pricken över I:et.

2010-08-09 @ 22:30:00
Postat av: Zabo

Visst var de =) Haha, kollade på korten igår, vi ser lite muppiga ut =)

2010-08-10 @ 15:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0