Vad har jag svarat på för annons egentligen?

Idag ringde killen som skulle sälja skåpet till mig. Tydligen var han väldigt pratsjuk för idag har jag fått tagit del av hela hans livshistoria. Var han är född, uppvuxen, vart han har flyttat genom åren, att han ska byte till en etta som ligger i si och så väderstreck, vem som ägt skåpet, vad han haft i det etc etc i all oändlighet. Hallå, jag vill bara köpa skåpet, inte bli castad till "Dåre söker fru" eller något annat likvärdigt, intelligent program Varför skulle jag vara intresserad av ii vilket väderstreck hans lägenhet ligger i? Jag har väl inte svarat på en annons att jag vill flytta in där? Eller.....? *hmmm*

Efter mycket om och men kom han fram till att skåpet inte alls står på den ort som han angivit i annonsen. Varför vet jag inte, det var nog det enda jag inte fick reda på. Och när jag tänker efter fick jag inte veta vad hans morfar hette i mellannamn heller... Men han kände tydligen igen mitt efternamn och erinrade sig att han spelat pingis mot någon med mitt efternamn för 30 år sen. Hur fan man ju orkar lägga energi på att komma ihåg sånt? Jo, det kanske var släkt till mig. Ja, det är ett ovanligt efternamn. Nej, jag känner ingen i släkten som spelar pingis.

Det har tidigare framkommit att skåpet står på tredje våningen utan hiss. När jag fick veta att det dessutom stod på en annan ort blev jag tveksam om jag ens orkade med att hämta det. Då spratt snubben till och lovade att han skulle bära ned det från tredje våningen. Han var också tvungen att berätta hela livshistorian om kompisen som skulle hjälpa till att bära och hur längde de känt varandra. Jag tror han pratade med mig i 20 minuter. Ett samtal som bara skulle handla om ett skåp men jag fick hela "här-är-dit-liv"-grejen på köpet... *suck*

Glädjande nog har min favoritblogg vaknat till liv efter sommaren. Jag har ingen som helst aning om vem som skriver den, bara att det är förbannat rolig. Länken till Tapetorkestern hittar du i vänstra hörnet om du är intresserad. Om jag är sur och på dåligt humör loggar jag alltid in där och vips känns det lite bättre =)


Kommentarer
Postat av: Tapetorkestern

Men TACK för fin reklam! Följer din skåpföljetong med spänning; särskilt spännande är det ju att andra vill pingissläktforska på dig. :)

Postat av: Zabo

Skåpföljetongen fortsätter, nu ska vi komma fram till vilken dag vi kan hämta skåpet. Enkelt kan man tycka men ack så komplicerat då man har med denne skåpsäljande man att göra =)

2010-08-27 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0