Vikten av att följa naturlagen

Ännu en dag som svischat iväg utan att man riktigt hann med. Var en arbetsmyra idag och när jag precis tyckte att jag fått in flytet var det dags att avsluta dagen. Sådana dagar är det inte bra att ha den startsträcka som jag har ska jag få tala om. Tjära är ju snudd på en flyktig vätska om man ska jämföra med den gröt jag verkar trampa runt i. Men det kanske bättrar sig det med. Nu gröt - imorgon honung?

Har varit och käkat pizza i solen på en kompis altan idag. Var tvungen att gnugga in det i makens medvetande då han ringde från jobbet. Jag vet - jag är en elak människa. Men jag har iallafall självinsikt om det. Alltid något. Förresten ska han få den halva som blev över, plus en bulle. Så alldeles helt genomond är jag inte.

När jag väl kom hem, sent och rätt trött kom jag på att jag inte duschat än. *snark* Så nu sitter jag och väntar på att håret ska bli någorlunda torrt så att jag kan ramla omkull i sängen. För jag har gjort misstaget förr att gå och lägga mig med blött hår. Gör inte det. Om ni inte gillar svintorufs som stylats med hjälp av elchocker förståss. Det gör inte jag, så det misstaget gör jag inte om.

Min kära kollega försöker få med mig ut och plocka blåbär på onsdag. Nämnda kollega brukar roa sig med att kalla mig för betongunge. Hon kan inte för stå att jag, som är född i värsta bushen av dem alla, inte gillar att springa runt som en annan skogsmulle i skogen. Hon förstår inte heller att jag hellre tar bilen ända fram till stranden istället för att vandra i 5 mil för att komma dit. Jag å andra sidan har svårt at förstå tjusningen med nämnda aktiviteter. Ja, jag är en lat jävel. And darn proud of it. Jag är övertygad om att människan är bekväm av naturen och att jag således är lite mer naturlig än vissa andra.

Men vi får väl se om hon lyckas. Jag föreslog att jag kunde sitta i bilen med fikakorgen och vänta tills de kom tillbaka, men hon svarade inte på det.... Tycker annars att det är mer min stil. Så kan jag duka upp allt smaskigt tills de kommer tillbaka. Är inte det en bra kompromiss?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0