Julbelysning året om?

Igår var tanken att jag skulle komma igång med julpynteriet här hemma. Men det gick inte så bra. Jag satte mig i soffan och......blev liksom kvar där? Får bli nya tag med detta imorgon. Maken skulle iallafall försöka gräva fram ljusslingan som låg under all snö. Eftersom snön fortfarande låg kvar, var maken villrådig över vad han skulle göra av ljusslinga. Han fick, vad han först ansåg, en intelligent idé. Så han kastade upp ljusslingan i syrenträdet. Helt okej förvisso. Men hur ska vi få ner den igen? Vi kommer bli det där paret som har julbelysningen ute året runt......

Idag har jag hälsat på både syrran, farsan och brorsan. När jag kom till syrran blev jag genast kommenderad till legolådan av systersonen. Efter mycket byggande ville systersonen att jag skulle bygga en "gubbplatta". Vad det nu var? Jag försökte få systersonen att förklara, men jag tror inte han själv vet vad han menade.

Vidare till farsan med ett berg av julklappar som skulle levereras. Det var inte förrän då jag insåg hur mycket julklappar det egentligen ska inhandlas för hans räkning. Hur tusan gick det till att jag tog på mig det igen?

Hos brorsan väntade sill- och skinkmacka innan vi tog tag i skottningen. Jag deklarerade högt att jag inte gillar sillar med kletiga inläggningar, jag gillar bara klara. Men tji fick jag. Brorsan och hans tjej hade gjort en utomordentligt god, kletig inläggning. Så nu gillar jag officiellt en kletig inläggning. Check.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0